וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלהיט החדש במטכ"ל: קבוצות "וואטסאפ" לאלופים

11.10.2012 / 9:47

מאז עברו בצה"ל לשימוש בטלפונים חכמים, צברה האפליקציה המאפשרת העברת הודעות בחינם פופולריות גם בקרב אלופים. עם זאת, מומחי סייבר מזהירים כי מדובר בטכנולוגיה פרוצה

מחלקת ביטחון המידע בצה"ל יצאה בחודש האחרון בקמפיין רחב עקב נטישת הטלפונים הסלולריים מסוג "מירס", והמעבר של מפקדי צה"ל למכשירי טלפון חכם. לוואלה! חדשות נודע כי אחת האפליקציות החביבות על אלופי המטה הכללי היא "וואטסאפ", המאפשרת לשלוח הודעות חינמיות, כולל תמונות וסרטוני וידאו, על בסיס רשת האינטרנט האזרחית. חלק מהאלופים אף הגדילו לעשות, ופתחו קבוצה באמצעות האפליקציה, בה הם משתפים חוויות ורכילויות על עניינים שבסדר היום. כמו כן, חלק מראשי הלשכות של אלופי מטכ"ל פתחו קבוצה לעדכון לוחות זמנים על דיונים ולהחלפת רכילויות. מבדיקת וואלה! חדשות עולה כי רק אלופים בודדים במטכ"ל לא הורידו את האפליקציה.

מומחה בתחום הסלולר ואבטחת המידע טוען כי מדובר בנקודת תורפה במעגלי אבטחת המידע סביב המטה הכללי, שכן אפליקציית "וואטסאפ", שהפכה ללהיט בשוק האזרחי בשל יעילותה והעובדה שהיא אינה עולה כסף, חשופה להתקפות סייבר. זאת, מאחר שבניגוד למסרון הרגיל של המכשיר, המבוסס על התא הסלולרי שנחשב למאוד מאובטח, מתבססת האפליקציה על האינטרנט, החושף אותה להתקפות, למעקב, ולהעתקת מידע.

קצין בכיר לשעבר באגף המודיעין אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי הטכנולוגיה הזו יוצרת הזדמנויות רבות, אך גם סיכונים, וצריך לראות שכל מי שעושה באפליקציה הזו שימוש מבין את רמת החשיפה והסכנות שטמונות בכך. "אם יש אלופים שחושבים שמסרון בסלולר דומה להודעה באפליקציה שגם יודעת לאכן את המיקום שלו, אז הם טועים", ציין הקצין. "אני מניח שזה המצב היום - שהאלופים לא מבינים באמת את רמת איכות ההגנה בסוגיה הזו. על האחראים בנושא לדאוג שאלופי מטכ"ל, ושאר המפקדים הבכירים שחשופים לאירועים ולמידע מסווג, לא יטעו באמת בשימוש באפליקציה. גם להלך רוח במטכ"ל יש משקל בעיני האויב".

דובר צה"ל: כל עוד השימוש מושכל, אין בעיה

קצין בכיר באמ"ן הסביר לאחרונה בתדרוך כתבים שקיים חשש מניסיונות לתקיפת מכשירים סלולריים שנמצאים בידי צה"ל, תוך שימוש ביכולת להשתלט מרחוק על מכשיר סלולרי, גם אם הוא כבוי, ולהפעיל את המיקרופון שבו, כל עוד והסוללה מחוברת למכשיר. "הוחלט להעניק לכל מכשיר מעטפת הגנה. המטרה היא שבעל המכשיר יידע שהטלפון שלו הותקף ויעביר לנו מידע בנושא כדי שנוכל לטפל בכל ולמנוע נזק", הסביר הקצין. שכבת הגנה זו טובה להגנה על מידע שנמצא בתא סלולר, אך לא על מידע שהאפליקציה משאירה ברשת האינטרנט.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "לא קיימת קבוצת פורום מטכ"ל ב-"וואטסאפ". באשר לשימוש באפליקציות הטלפון החכם, כל זמן שנעשה שימוש מושכל ומחושב, אין הדבר מהווה בעיה ללא קשר לתפקיד ולדרגת המשתמש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully