וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנוף ציון סובלים מידויי אבנים: "המשטרה מפקירה"

10.10.2012 / 19:16

תושבי השכונה בירושלים טוענים כי ידויי אבנים מג'בל מוכבר הפכו לשגרה בארבעת החודשים האחרונים, וילדה בת 10 נפצעה. "המשטרה לא עשתה פעולה אחת כדי לייצר כאן ביטחון"

זה ארבע חודשים סובלים דיירי שכונת נוף ציון שבירושלים מיידוי אבנים מצד שכניהם תושבי ג'בל מוכבר, ולמרות עשרות פניות, המשטרה אינה מצליחה להשתלט על התופעה. שכונת נוף ציון הוקמה לפני ארבע שנים, בין ארמון הנציב לג'בל מוכבר, ומתגוררות בה 90 משפחות, ביניהן שני שחקנים זרים של קבוצת הפועל ירושלים בכדורסל ושתי דירות המשמשות את עובדי מטה האו"ם הסמוך.

יידוי אבנים בשכונה הירושלמית הפכו לדבר שבשגרה ואחראי הביטחון בשכונה, יוני שקלים, רושם אירוע כזה בכל כמה ימים. בדרך כלל מדובר בנזקים הנגרמים למכוניות או לבתים, אך לפני חודש הסתיים אירוע כזה בפציעתה של ילדה בת עשר אשר שיחקה עם חברותיה בחצר בין הבתים. "ישנה עלייה כללית של האירועים החבלניים בכל ירושלים ואנו מרגישים אותה גם פה", מסביר שקלים. "אך במקרה שלנו, הדבר קשור מאוד לפתיחת בית ספר תיכון לתושבי ג'בל מוכבר, הנמצא ממש מעל חצרות הבתים שלנו. התלמידים מיידים אבנים וחפצים שונים לעבר הבתים וגם חולייה מאורגנת אחת לפחות של מספר נערים עוברת סמוך לחנייה וגורמת נזק מכוון וקבוע לרכבים. בכל כמה ימים אנו מוצאים עוד רכב מנופץ ולא נראה שלדבר הזה יש סוף".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התלמידים מיידים אבנים וחפצים שונים לעבר הבתים". מכוניתו של אחד מתושבי האזור/מערכת וואלה!, צילום מסך

אריה רוזן, עוזר לאחראי הביטחון, הוסיף כי כבר עם תחילת שנת הלימודים והתגברות האירועים פנה למפקד תחנת המשטרה "עוז" הסמוכה, עופר גונן, וביקש את עזרתו: "הוא ביקש מאתנו להתקין מצלמות אבטחה על חשבוננו ולהתנדב במשמר האזרחי", סיפר בתסכול. "עשינו מה שהוא אמר, רישתנו את הבתים במצלמות בעלות אלפי שקלים ולאחר שתיעדנו את האירועים, העברנו לתחנה את הסרטונים. במקום לפתוח בחקירה נאמר לנו שאי אפשר לזהות את פני הנערים. מפקד המשטרה אף הגדיל לעשות וטען שהוא לא מסוגל לאבטח אותנו 24 שעות ביממה. למה אנו משלמים מסים? למה קיימת המשטרה, אם לא להגן על האזרחים בדיוק באירועים כאלה?".

באחד האירועים האחרונים, נפגעה גם מכוניתו של שחקן הפועל ירושלים בכדורסל קרייג סמית' המתגורר במקום, דבר שהביא לחסימת הכביש בידי תושבים זועמים. "קראנו למשטרה כמו פעמים רבות בעבר", מספר הרב שמואל מורנו - תושב השכונה ואחיו של לוחם סיירת מטכ"ל שנהרג במלחמת לבנון השנייה סא"ל עמנואל מורנו. "כמו בעבר, המשטרה איחרה לבוא וכמה נערים שהרגישו חסרי אונים החליטו לעשות מעשה. אחרי חסימת הכביש, השוטרים דווקא כן הגיעו. אנו סובלים מטרור כבר כמה חודשים והרשויות לא עושות דבר. כשפניתי לקבל רישיון לנשק, נאמר לי שאני תושב ירושלים שלא מוגדרת כאזור מסוכן, אם כן מדוע המשטרה מפקירה אותנו?".

מורנו מספר כי ההתקפות אינן מסתכמות ביידוי אבנים וכוללות גם השתלטות על גן המשחקים של השכונה בידי נערים ערבים: "נערים בוגרים מגיעים לגן ומגרשים את ילדינו תוך קריאות 'איטבח אל יהוד'. בפעמים אחרות נערי תיכון מדרדרים מבית הספר אבנים לעבר חצרות הבתים. ילדינו חיים בפחד ואנו חסרי אונים".

"אירוע של אבן בראש יכול גם להסתיים באסון"

אהוד אזולאי, אבי הילדה שנפגעה בראשה, סיפר לוואלה חדשות: "זה קרה בחמש בצהריים בשבת לפני חודש. בתי הייתה בפעולה של תנועת נוער של השכונה בחצר בין שני בניינים. באותו שלב, כמו פעמים רבות בעבר, החלו ליידות לעברם ולעבר גן ילדים שהיה לידם אבנים מבית סמוך בג'בל מוכבר. בתי נפגעה מאבן בראשה, המדריכה לקחה אותה הביתה, שטפה את ראשה ואמבולנס של מד"א פינה אותה לבית החולים שערי צדק, שם היא נזקקה לשני תפרים. מזל שזה נגמר כך, כי אירוע של אבן בראש יכול גם להסתיים באסון. מאז חברותיה ואחיה הקטן בן השלוש חיים בפחד ומפחדים להסתובב בשכונה לבד, אפילו לצאת לחצר".

רוזן הוסיף כי לאחר האירוע, הגיע מפקד המשטרה לביקור בבית ממנו נזרקו האבנים, כדי "לסמן וי": "הוא אמר לנו שהוא פגש שם שתי זקנות וביקש מהן לדאוג שלא יידו מביתם יותר אבנים. מדובר בטיוח וסימון וי ולא בנכונות אמיתית להילחם בתופעה. נפצעה מישהי, אז הוא היה חייב לבוא ולהראות רצינות, אך עד עכשיו, ארבע חודשים לאחר תחילת האירועים אנו ממשיכים לסבול ולחיות בפחד והמשטרה לא עשתה אפילו פעולה אחת כדי לנסות ולייצר כאן ביטחון".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "בחודשים האחרונים התקבלו ארבע תלונות על יידוי אבנים, ללא נפגעים. בתאריך 08.09.12 התקבל אירוע על פציעתה של ילדה מפגיעת אבן שנזרקה לעברה. שוטרי המרחב ופיקוד תחנת עוז ביצעו סריקות מידיות לאיתור מיידי האבנים, ללא תוצאות. משטרת ירושלים פועלת כל העת בפעילות סמויה וגלויה לאיתור מיידי האבנים. מפקד התחנה נפגש עם תושבי השכונה ובירך על יוזמתם להתקנת מצלמות במקום. כמו כן, באירוע בו נפגעה ילדה כתוצאת מיידוי אבנים, נמסר למשטרה כי התושבים אינם יודעים להצביע על חשודים, או המקום ממנו נזרקה האבן. אנו רואים בחומרה כל יידוי אבנים ופועלים כל העת לתפיסת החשודים והבאתם לדין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully