וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: "בגלל הסנקציות יש מחסור בתרופות באירן"

5.10.2012 / 23:21

באן קי מון אמר בדו"ח שהועבר לעצרת הכללית של האו"ם כי הפעילות ההומניטרית ברפובליקה האיסלמית נפגעה. הוא הביע דאגה מההשפעות הסנקציות על האוכלוסייה הכללית

לסנקציות הבינלאומיות המוטלות על אירן יש השפעות "משמעותיות" על העם האירני – כך קבע מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, בדו"ח שהועבר היום (שישי) לעצרת הכללית של האו"ם. "לסנקציות המוטלות על אירן השפעות משמעותיות על האוכלוסייה הכללית, כולל עלייה באינפלציה, עלייה במחירי מוצרי צריכה ואנרגיה, עליית שיעור האבטלה ומחסור במצרכים חיוניים, כולל תרופות", נכתב בדו"ח.

"נראה שהסנקציות גם משפיעות על הפעילות ההומניטרית במדינה", הוסיף באן בדו"ח, שנכתב ב-22 באוגוסט, תחת הכותרת "מצב זכויות האדם ברפובליקה האיסלמית של אירן". בדו"ח עוד נאמר כי "אפילו חברות שהשיגו את הרישיונות הדרושים על מנת לייבא מזון ותרופות נתקלות בקשיים במציאת בנקים במדינות חיצוניות שיתפעלו את העסקאות".

הריאל האירני צנח לשפל חדש של כל הזמנים, אוקטובר 2012. רויטרס
המטבע האירני איבד שליש מערכו רק בעשרת הימים האחרונים/רויטרס

על פי באן, בשל בעיות התשלומים, כמה חברות תרופות הפסיקו לייצא תרופות לאירן, דבר המוביל לדבריו למחסור בתרופות המשמרות לטיפול במחלות שונות, בהן סרטן, בעיות לב ונשימה וטרשת נפוצה. לדבריו, ארגוני סיוע ופעילים אירנים הביעו דאגה מכך שלאינפלציה, לעליית מחירי המוצרים ולסנקציות תהיינה "השפעות מרחיקות לכת על האוכלוסייה הכללית".

המטבע האירני נפל בשנה האחרונה, ורק בעשרת הימים האחרונים הוא איבד שליש מערכו. בכירים אמריקאים ומערביים אחרים מאשימים את המצב בשילוב בין ניהול לקוי של הכלכלה במדינה לסנקציות. האו"ם כבר הטיל ארבעה סבבים של סנקציות על הרפובליקה האיסלמית, ובריטניה, צרפת וגרמניה אף קראו להחרפת הסנקציות האירופיות, אולם בניגוד להערכה שהסנקציות יפגעו במשטר ולא בעם, במטרה להפעיל עליו לחץ לשים קץ לתכנית הגרעין במדינה, כעת מכיר המערב בהשפעות הרחבות יותר של העיצומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully