וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בכדור פורח: המסע ממריא מישראל

רמי שני

5.10.2012 / 21:26

15 כדורים פורחים עומדים בפני מטס חוצה יבשות שייארך כשנה, אשר מטרתו "לדבר על שלום והידברות". היוזמה הישראלית נפתחה בטיסת רחף בנחל הבשור לעיני אלפי מבקרים

חלקו הראשון של מסע סובב עולם בכדור פורח הסתיים הבוקר (שישי) בפארק אשכול במטס של 15 כדורים פורחים. מדובר במטס שהחל במהלך השבוע החולף באזור הגלבוע, הגיע בסוף השבוע לפארק אשכול ועתיד לצאת בימים הקרובים ליעדים שונים באירופה, אמריקה הצפונית והדרומית, מזרח אסיה, אוסטרליה ואפריקה.

"התחלנו בישראל ונעבור במשך שנה על פני יבשות ומדינות שונות, בהן נטוס עם בלונאים מקומיים ונקווה ליצור מפגש בלתי אמצעי עם אוכלוסייה רבה ככל האפשר", סיפר מפיק האירוע, טייס הבלון מורן איצקוביץ. הוא אמר כי מטרת המסע היא להקיף את כדור הארץ באמצעות מטסי בלונים ובמקביל לעורר שיח על עתיד האנושות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסע עולמי של כדורים פורחים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הכוונה היא לקיים מפגשים כדי לדבר על שלום וליצור הידברות בארצות שונות. גם המטיסים מגיעים ממדינות רבות", הוסיף איצקוביץ. במקומות רבים בארץ אפשר היה לראות את הכדורים חולפים בדרכם מהגלבוע לפארק אשכול שבצפון הנגב, במסע שנמשך שלושה ימים במהלך החג. אתמול הגיעו אלפי אנשים מכל רחבי הארץ לפסטיבל הכדורים הפורחים בפארק, כדי לצפות במטס מקדים בו נופחו הבלונים, נקשרו לעוגנים קרקעיים והמריאו לגובה נמוך. הבוקר צפו המבקרים בבלונים בטיסת רחף בנסיקה גבוהה מהפארק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המטיסים והכדורים יחזרו בעוד שנה לטיסת סיום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בימים הקרובים, יועמסו הכדורים הפורחים על אנייה בדרך לאירופה, משם ימשיכו מערבה, צפונה ודרומה. הטייסים, ובהם איצקוביץ ושותפיו ליוזמה, מארק נלסון מווירג'יניה ומייק באונס מיוטה, צפויים לשוב לישראל יחד עם הכדורים הפורחים בעוד שנה, לטיסה שתחתום את המסע כולו. עד אז, הם יערכו טיסות ראווה יחד עם בלונאים מקומיים בעשרות המדינות שאליהן הם צפויים להגיע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully