וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בכדור פורח: התחנה הראשונה - ישראל

רמי שני

21.8.2012 / 21:37

מסע של עשרות כדורים פורחים ייצא לדרך באוקטובר במטרה לקדם שלום עולמי ואת חופש הביטוי. הפרק הישראלי, שיפתח את המסע, יימשך שלושה ימים בחג הסוכות וישולב במספר פסטיבלים

קבוצת טייסי כדורים פורחים מישראל, מארצות הברית וממדינות נוספות, ייצאו בתחילת חודש אוקטובר הקרוב למסע עולמי שיימשך כשנה, במהלכו יטיסו כדורים פורחים בשמיהן של עשרות מדינות. מטרת המסע, שכותרתו היא "שלום גלובלי וחופש ביטוי לכל", היא לגייס תמיכה בינלאומית להשגת יעדים אלה. היוזמה באה לנוכח מקרים שונים ברחבי העולם, שבהם נענשו בחומרה אזרחים שהביעו את דעתם על הנעשה במדינתם.

במסגרת המסע, יגיעו הטייסים למדינות נבחרות בכל יבשת, וביחד עם בלונאים מקומיים, הם יערכו טיסות ראווה ויקיימו דיונים עם גורמים שונים על הצורך בשמירה על שמיים פתוחים, לצורך העברת מסרים בין אנשים ובין מדינות. "המטרה שלנו היא להעביר מסר על הצורך בחופש ביטוי בכל מקום שבו הוא לא קיים", מסביר מורן איצקוביץ, מוותיקי הבלונאים בישראל ומיוזמי המסע. "אנחנו עומדים בקשר עם גופים שונים ברחבי העולם. הכוונה היא להגיע לכל יבשת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מסר על הצורך בחופש ביטוי בכל מקום שבו הוא לא קיים". הכדור הישראלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפרויקט השאפתני ייצא לדרך ב-3 באוקטובר בישראל. במשך שלושה ימים ניתן יהיה להביט אל-על ולחזות בעשרות בלוני ענק, שיתעופפו מהר הגלבוע ועד לצפון הנגב. אתרי ההמראה והנחיתה ימוקמו בעין-חרוד ובפארק אשכול, והרשויות המקומיות שבשטחן נמצאים האתרים יספקו תמיכה לאירוע. בשלושת ימי המטס, בחול המועד סוכות, יוכלו המבלים ליהנות מפסטיבלים שונים שישולבו בטיסת הבלונים.

לאחר צאתם מישראל, ימשיכו הטייסים, ובהם איצקוביץ ושותפיו ליוזמה, מארק נלסון מווירג'יניה ומייק באונס מיוטה, למדינות אירופה, לאמריקה הצפונית והדרומית, לאוסטרליה, למזרח אסיה ולאפריקה. הם צפויים לשוב לישראל בעוד שנה, לטיסה שתחתום את המסע כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully