וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: 18 ילדים נקברו תחת מפולת בוץ בבית ספר

התלמידים שהיו אמורים להיות בחופשה השלימו שעות שהחסירו ברעידות האדמה הקטלניות שהכו במחוז יונאן לפני כחודש והביאו למותם של 50 בני אדם. תושב אחד הכפרים נהרג אף הוא

19 בני אדם, בהם 18 ילדי בית ספר יסודי, נקברו היום (חמישי) במפולת בוץ שהכתה בבית ספרם בדרום מערב סין, כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית בסין - שינחואה. על פי הדיווח, בניין כיתות בבית הספר היסודי "יופאנג" ושני בתי חווה נקברו תחת המפולת בכפר ז'נה באזור ההררי של של מחוז יונאן. הקרבן הנוסף הוא תושב הכפר. שלושה בני משפחה הצליחו לברוח בטרם הכתה המפולת, נמסר משינחואה. גורמי ממשל מקומיים העבירו את התושבים המקומיים למקום בטוח יותר וצוותי חילוץ והצלה פועלים באזור.

שתי רעידות אדמה חזקות בסין: עשרות הרוגים. רויטרס
רעידת האדמה לפני כחודש/רויטרס

על אף שהתלמידים לא היו אמורים להיות היום בבית הספר בשל חופשה ארוכה לרגל חג במדינה, הם נכחו במקום בעת שהמפולת הכתה בשעה 8:00 בבוקר (זמן מקומי), כדי לפצות על אובדן שעות לימודים שנגרמו בשל רעידות האדמה שפקדו את האזור בתחילת החודש שעבר.

"יופאנג הוא אחד מבתי הספר שחידשו את השיעורים. אין לי פרטים נוספים כרגע", אמר גורם בכיר במחלקת החינוך של מחוז ייליאנג לסוכנות הידיעות הצרפתית. בהודעה אחרת נמסר כי כל השיעורים יחודשו מחר.

מחוז יונאן שבסין:

לפחות 50 בני אדם נהרגו כתוצאה משתי רעידות אדמה בעוצמה 5.6 בסולם ריכטר שפגעו בדרום-מערב המדינה ב-7 בספטמבר. בנוסף, סוכנות הידיעות הסינית דיווחה שכ-150 בני אדם נפצעו. הרעידה הראשונה, שמוקדה בגבול בין המחוזות יונאן וגיז'ו, אירעה בשעה 11:19 (שעון מקומי), והאחרת 45 דקות אחריה. הרעידות גרמו גם לנזק רב למבנים, ועשרות אלפי בני אדם מצאו עצמם מחוסרי קורת גג. עם זאת, בשל החשש מרעידות-משנה, פינו הרשויות הסיניות מבתיהם יותר ממאה אלף בני אדם.

מרבית הקורבנות היו מאזור ייליאנג שביונאן – היישוב הקרוב ביותר למוקד הרעידות, שמקורן בעומק תשעה קילומטרים (הנחשב קרוב מאוד לקרקע, ומכאן מספר האבידות הרב יחסית), זאת מלבד אדם אחד, שנהרג בעיר הסמוכה ז'אוטונג. האזורים שנפגעו נחשבים לכאלה שהבנייה בהם לא נעשתה תוך עמידה בתקני בטיחות מחמירים, ועל כן מספר הקורבנות הרב, והנזק הכבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully