וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בעיתונות: שביתה ב"הארץ", עובדי מעריב הפגינו

אתרי "הארץ" ודה מרקר יושבתו עד חצות, והמהדורות המודפסות של מחר יבוטלו. עובדי מעריב הפגינו מול ביתו של ראש הממשלה: "בסוף יישאר רק עיתון אחד והוא ישרת את הממשל"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: אמיר קוטיגרו

המחאה על הקיצוצים בעיתונות הכתובה נמשכת: עובדי מערכות "הארץ" ודה מרקר משביתים היום (רביעי) את פעילות אתרי האינטרנט, וימנעו את הדפסת העיתונים שהיו אמורים להיות מופצים מחר. במקביל, עשרות עובדי מעריב הפגינו היום מול בית ראש הממשלה בירושלים וחסמו לסירוגין את הרחובות הסמוכים.

המפגינים, בהם עיתונאים, צלמים ואנשי מערכת, מחו על הכוונה לפטרם עם מכירת העיתון לשלמה בן צבי ודרשו מראש הממשלה להתערב. בין השאר הניפו המפגינים שלטים כגון "ביבי ביבי תתעורר, מעריב שווה יותר", "מעריב=מעליב" ו"נוחי תקנה לי אוהל". בתחילה חסמו את הרחובות קרן היסוד ובן סימון, ולאחר מכן הפגינו מול סניף של רשת "שופרסל" הנמצאת בבעלות נוחי דנקנר, שמכר לאחרונה את העיתון.

הפגנת עובדי מעריב מול בית ראש הממשלה , אוקטובר 2012. עומר מירון
הפגנת עובדי מעריב, היום/עומר מירון

"כשיש מפעל בצפון שנסגר עם 500 עובדים, הממשלה יודעת להתערב. מעניין שכאן 2,000 משפחות מושלכות לרחוב ולאף אחד זה לא מזיז", צעקו העובדים במגאפון, "מה שקורה כאן היום הוא קודם כל כואב מאוד". לדבריהם, "אנו מרגישים שאנו בהלוויה מתמשכת של עצמנו. הציבור צריך להבין שהחלשת התקשורת תפגע קודם כל במידע שהוא יקבל. המידע יהיה רב באינטרסים, מוכוון על ידי בעלי הון ויחצנים, והיכולת לעקוב אחר שחיתות שלטונית תיפגע קשה. לא סתם אומרים שהתקשורת היא כלב השמירה של הדמוקרטיה - וכאן הדמוקרטיה תפגע".


מעריב על פרשת דרכים - סיקור מיוחד בוואלה!

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הפגנת עובדי מעריב מול בית ראש הממשלה , אוקטובר 2012. עומר מירון
הפגנת עובדי מעריב, היום/עומר מירון

יוסי אלי, כתב מעריב בירושלים בשש שנים האחרונות, אמר לוואלה! חדשות: "התחושות קשות. אם הממשלה לא תתעורר ומהר אז העיתונות שלנו תמות. ההפגנה הזו היא לא רק למען עובדי מעריב אלא למען העיתונות כולה, כי היום זה מעריב, מחר הארץ ולאחר מכן כל כלי התקשורת. בסוף נישאר עם עיתון שישרת את הממשל. מצב כזה לא ייתכן במדינה דמוקרטית. חייבים לחשוב על מודלים שיכולים להציל את העיתונות בישראל".

הפגנת עובדי מעריב מול בית ראש הממשלה , אוקטובר 2012. עומר מירון
הפגנת עובדי מעריב, היום/עומר מירון

עומר ברק, ראש מערכת החדשות של מעריב, פנה לעובדים במגאפון: "לפני שבועיים החלטנו להתעלם מממשלת ישראל כי הם מתעלמים מאיתנו. זה לא הזיז להם", אמר, "שמענו כל מיני עצות - 'אנו רוצים לעזור למעריב, אבל זה לא טוב עכשיו לממשלת ישראל'". לאחר מכן מנה ברק בקול את שמות שרי הממשלה, וכל שם לווה בצעקות בוז רמות.

"לעיתונים שלנו יש תפקיד ומשקל בישראל"

במקביל, עובדי "הארץ" ודה מרקר משביתים בשעה זו את מערכות העיתונים ואתרי האינטרנט. בישיבה שכינסו העובדים מוקדם יותר היום הוחלט להמשיך בשביתה עד חצות ואף למנוע את ההורדה לדפוס של העיתונים הלילה. עובדי ההפצה והדפוס אינם שותפים להשבתת העיתון.

לדברי נציגי העובדים, מאז הכריזו אמש על כוונתם להשבית את העיתון - לא נעשתה כל פנייה אליהם מצד ההנהלה כדי לנסות למנוע את השביתה. "הנהלה סבירה צריכה לעשות הכל כדי שהעיתון ימשיך לצאת יום יום, אבל ההנהלה הזו עשתה בדיוק ההיפך", אמר חבר הוועד אורי תובל, שעדכן כי חלק מהעובדים קיבלו מההנהלה הוראה כלל לא להגיע לעבודה וכי למעשה בכך העדיפה ההנהלה שהעיתון לא יראה אור מחר, על פני משא ומתן עם העובדים.

המשבר בעיתון "הארץ" - סיקור מיוחד בוואלה!

במהלך האסיפה נשאו חלק מהעיתונאים דברים. אהוד עין גיל, לשעבר סגן עורך מוסף "הארץ" וכיום עורך בכיר בעיתון, אמר: "לבוא ולהגיד שאנשים לא רוצים לקרוא אותנו יותר, אם זה נכון, אנחנו בבעיה גדולה. השאלה היא האם נעשו הניסיונות לפני שחותכים מאה עיתונאים. יש לנו שני מותגים שיש להם תפקיד ומשקל בחברה הישראלית, מה שאי אפשר להגיד על עיתונים אחרים".

בתוך כך, מהדורת החדשות של השעה חמש בקול ישראל החלה היום באיחור של דקה, כסולידריות הזדהות ותמיכה עם עיתונאי "הארץ" ומעריב. "אגודת העיתונאים בירושלים החליטה לנקוט במהלך סמלי שיבטא את הרצון של כלל העיתונאים במדינה לסייע לעיתון מעריב ולכתבים המועסקים בו", נמסר מהאגודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully