וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מעריב מחריפים את המאבק

2.10.2012 / 11:21

(עדכון) היום הקימו העובדים סוכה מול ביתו של נוחי דנקנר ומחר יערכו הפגנה מול בית ראש הממשלה. בתוך כך, שכר הבכירים בעיתון יקוצץ לכ-23 אלף ש"ח

(עדכון אחרון: 18:00)

מאבק עובדי מעריב למען הצלת העיתון ולמען זכויותיהם, נמשך: היום בצהריים (שלישי) הקימו העובדים סוכה מחוץ לביתו של נוחי דנקנר בהרצליה פיתוח, ומחר יערכו הפגנת מחאה מול ביתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירושלים. "עובדי מעריב דורשים מדנקנר לקחת אחריות ולשלם את משכורות ספטמבר ולא לגלגל את האחריות לקופת הנאמנים החדשים של מעריב", אמרו היום בוועד העובדים. "אנחנו דורשים מנוחי דנקנר לחתום עמנו על הסכם שיבטיח שהעובדים יקבלו מאה אחוז מהזכויות שלהם – ולא פחות".

את ההפגנה מול ביתו של ראש הממשלה יקיימו העובדים על מנת למחות על הימנעותו מהתערבות או התייחסות לנעשה בעיתון. "לא ניתן לראש הממשלה להתבצר בשתיקתו כאשר מעריב, מפעל ובו אלפיים עובדים, נמצא בתהליך קריסה", אמרו העובדים ששלחו לראש הממשלה מכתב לפני כשבועיים, אולם טרם נענו.

"אנו, קוראים לך ולשרי הממשלה להתערב במשבר הגדול הפוקד את המפעל שלנו, אי התערבותכם עלולה להוביל למציאות בלתי נסלחת שבה ניזרק כולנו למעגל האבטלה", כתבו במכתבם. "החלטתך לשתוק נוכח המשבר במעריב תמוהה. גם שתיקת השרים בממשלה רועמת. בשתיקה החמורה הזו, אדוני ראש הממשלה, אתם זונחים ערכים חיוניים לדמוקרטיה ולאזרחים החיים בה: שמירה על חופש הביטוי העיתונאי, שמירה על שוק העבודה ופרנסה כבסיס לכבוד האדם. אנו מבקשים ממך להתערב במשבר ולסייע לנו במאבקנו על שמירת מקום העבודה שלנו".

נאמני "מעריב" לעובדים: "התגייסו להצלת העיתון"

בתחילת השבוע שלחו נאמני מעריב, הנמצא בהקפאת הליכים, מכתב לעובדי העיתון. במכתבם הבטיחו עו"ד ירון ארבל ועו"ד שלמה נס כי נמצא המימון למשכורות חודש ספטמבר והן יועברו במועדן, וכי סוגיית חובות העבר לעובדים תיבחן גם היא על ידם. "אנחנו רואים כמטרה עליונה לפעול לטובתכם, העובדים, שכן אנו ערים למצב התקשורת בישראל על כל המשמעויות התעסוקתיות הנגזרות מכך גם לגביכם", כתבו לעובדים. "אנו פונים אליכם להתגייס, כל אחד בתחומו, למלחמה להצלת העיתון. על כולנו לפעול יחדיו להגברת הכנסות, הוצאה סדירה של העיתון וחיסכון בהוצאות ככל שניתן, דווקא בתקופת חירום זו, על מנת להבטיח את קיומו של העיתון ואפשרות המשך קיומו כעסק חי".

עוד התייחסו הנאמנים במכתב לשכר הבכירים בעיתון. "על פי החוק, סכום השכר ברוטו המקסימלי לחישוב תשלום דין קדימה עומד על 22,831 שקלים", כתבו, במכתבם לעובדים, ובכך הודיעו למעשה כי שכרם של כל הבכירים במעריב לרבות המנכ"ל טל רז והסמנכ"לים, עורך העיתון ניר חפץ וסגנו שי גולדן ועיתונאים בכירים אחרים, יעמוד על הסכום המקסימלי הקבוע בחוק הביטוח הלאומי.

במהלך החג פרסמו הנאמנים, באישור בית המשפט, קריאה למשקיעים להציע הצעות לרכישת מניות העיתון או חלקים מפעילותו ונכסיו. הנאמנים מקווים לקבל גם הצעות לעסקת רכישה כוללת של הפעילות – הצעות טובות יותר מזו של מו"ל "מקור ראשון" שלמה בן צבי. המועד האחרון להגשת הצעות כאלה הוא יום שלישי הבא, ה-9 באוקטובר. לפי ההערכות בתעשייה, הנאמנים צפויים לקבל הצעת רכישה מאיש העסקים אלי עזור – מו"ל הג'רוזלם פוסט, והבעלים של רדיו 99FM.

"מצב בלתי אפשרי של הון ושלטון"

הבוקר פרסם מעריב גילוי דעת שכתבו עיתונאים, אנשי רוח ואקדמיה ובו קראו להתגייסות למען העיתון. "מצבם העגום של אמצעי התקשורת בארץ הוא נדבך נוסף למצב הבלתי אפשרי של הון ושלטון. העומדים בצמרת השלטון והממון במדינת ישראל רואים את עצמם כיכולים להוריד ולהעלות מתג בכל רגע נתון - כפי שנוח להם, מבחינת שמיעת דעות פוליטיות, ביקורת כלכלית, חברתית וכדומה", נכתב בגילוי הדעת, עליו חתמו בין עיתר עמוס עוז, סמי מיכאל, יורם קניוק, אברי גלעד, גדי טאוב, אושרת קוטלר ודוד טרקטובר.

מעריב: הנאמנים פרסמו הזמנה להציע הצעות לרכישת מניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully