וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים דורשים: דמי אבטלה עד לבחינות ההסמכה

עד לפני שלוש שנים, היו זכאים סטודנטים שנרשמו לבחינות ההסמכה בראיית חשבון ומשפטים לדמי אבטלה, וכעת מבקשות אגודות הסטודנטים להשיב המצב לקדמותו. "שלילת הזכאות פסולה"

אגודות הסטודנטים למשפטים של אוניברסיטת תל אביב, חיפה, בר אילן, העברית והמרכז הבינתחומי בהרצליה הגישו עתירה לבג"ץ נגד ההחלטה למנוע קבלת דמי אבטלה מהרשומים לבחינות ההסמכה בראיית חשבון ובמשפטים במהלך התקופה בה הם לומדים לבחינה. העתירה הוגשה על ידי עורכי הדין פנחס רובין ומיכאל איילון ממשרד עורכי הדין גורניצקי ושות'.

בעתירה, שהוגשה לפני שלושה שבועות, מבקשות אגודות הסטודנטים לבחון את זכאותו לדמי אבטלה של כל אדם הרשום לבחינות ההסמכה ולא לפסול זאת באופן אוטומטי. ההחלטה למנוע קבלת דמי אבטלה מהרשומים לבחינות התקבלה בשנת 2009 באמצעות "חוק ההתייעלות הכלכלית לשנים 2009 ו-2010". קודם לכן, ניתנה זכאות ללומדים לבחינות ההסמכה, העומדים בקריטריונים, לקבלת דמי אבטלה.

אוניברסיטת תל אביב. שרון בוקוב
"בוחרים להקשות דווקא על חיי הסטודנטים". אוניברסיטת תל אביב/שרון בוקוב

לטענת העותרים, ישנם נבחנים אשר בלית ברירה נאלצים למצוא עבודה בתקופת הלמידה לבחינות ההסמכה, ואין סיבה לשלול מאלו שלא מצאו או ימצאו עבודה את קבלת דמי האבטלה. לדבריהם, מטרת העתירה היא להשוות את מצבו של כל נבחן בבחינות ההסמכה לעריכת דין וראיית חשבון למצבם של הנבחנים בבחינות ההסמכה האחרות בפרט, ושל שאר אזרחי ישראל בכלל. בעתירה נכתב כי "יש בסעיף המפלה כדי להוות, בין היתר, פגיעה קשה, פסולה, בלתי סבירה, בלתי מידתית ובלתי חוקתית בזכותם החוקתית לשוויון של העותר (...) ומובטלים הרשומים לבחינות של לשכת עורכי הדין ומועצת רואי החשבון, בכל הנוגע לזכאותם לקבלת דמי אבטלה".

גלעד ארדיטי, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, ציין כי "שלילת הזכאות פסולה, בלתי מידתית ועלולה להגדיל את הפערים החברתיים. העתירה לבג"ץ היא צעד נוסף במאבק להרחבת נגישות ההשכלה הגבוהה בישראל. צעד שנועד להפסיק את ההפליה הקיימת ולהחזיר את המצב לקדמותו". יעל סיני, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית, הוסיפה כי "מצער מאוד שמוסדות שנוצרו על מנת לסייע לאלו שנזקקים להם, בוחרים להקשות את החיים דווקא על אוכלוסיית הסטודנטים. על מוסדות השלטון לסייע לציבור הסטודנטים במקום ליצור אפליה דה פקטו שלהם על פני שאר הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully