וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאורגיה: הנשיא הפרו-מערבי הודה בהפסד בבחירות

2.10.2012 / 16:08

לאחר מאבק צמוד, נאלץ מיכאיל סאאקשווילי להכיר בנצחון האופוזיציה בבחירות לפרלמנט. לראשות הממשלה צפוי להתמנות המיליארדר בידזינה איוואנשווילי, הנחשב לבן חסות של רוסיה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

אחרי שעות של אי ודאות וגרסאות סותרות לגבי זהות המנצחים בבחירות לפרלמנט של גאורגיה, הודה היום (שלישי) הנשיא מיכאיל סאאקשווילי כי הוא מקבל את התוצאות המסתמנות, לפיהן מפלגת השלטון בהנהגתו הפסידה למפלגת האופוזיציה "החלום הגאורגי", בראשותו של המיליארדר בידזינה איוואנישווילי. ספירת הקולות הראשונית העלתה כי מפלגת האופוזיציה זכתה ב-77 מושבים בפרלמנט מתוך 150, ואיוואנשווילי צפוי לפיכך להתמנות לראש ממשלת גאורגיה.

"לפי תוצאות ראשוניות, ברור כי מפלגת 'החלום הגאורגי' זכתה ברוב בבחירות", אמר סאאקשווילי בן ה-44, בהודעה שמסר לעמו ושודרה בטלוויזיה. "המשמעות היא שהרוב בפרלמנט ירכיב ממשלה חדשה, ובהתאם לחוקה, אני כנשיא אעשה הכל כדי להקל עליהם ולאפשר להם למנות יושב ראש לפרלמנט". למרות ההצהרה החיובית, מוערך כי חלוקת הסמכויות בין הפרלמנט והממשלה לבין הנשיא מהמחנה הנגדי - שכהונתו תסתיים רק בשנה הבאה - עלולה להקשות מאוד על ניהול ענייני המדינה השוטפים.

מנהיג מפלגת האופוזיציה הגאורגית "החלום הגאורגי", בידזינה איוואנשווילי, נואם בפני תומכיו בבירה טביליסי לאחר היוודע תוצאות הבחירות, 1 אוקטובר 2012. רויטרס
איוואנשווילי חוגג את נצחונו עם תומכיו, הלילה בטביליסי/רויטרס

משקיפים בינלאומיים שפיקחו על הבחירות אישרו היום כי 4.5 מיליון אזרחי המדינה הביעו בחופשיות את רצונם ואילצו את היריבים הפוליטיים לעבוד במשותף. "למרות מערכת הבחירות המקוטבת, העם הגאורגי מימש את זכותו בתיבת הקלפי", אמר טונינו פיקולה, ראש הצוות שפיקח על ההצבעה.

לאחר סגירת הקלפיות אמש, גדשו את רחובות הבירה טביליסי תומכיו של איוואנשווילי, שהניפו דגלים וצפרו במכוניותיהם, כשהם משוכנעים בנצחונו של מועמד האופוזיציה. זוהי הפעם הראשונה שבה מתחלף השלטון בגאורגיה בדרכי שלום, מאז זכיית המדינה בעצמאות בשנת 1991, עם התפרקותה של ברית המועצות. סאאקשווילי - ליברל הנחשב ל"יקיר המערב" - עלה לשלטון לאחר "מהפכת הוורדים" ב-2004, שבה הודח השלטון הפרו-רוסי שקדם לו. היציבות בגאורגיה חשובה מאוד למדינות המערב, בשל סמיכותה האסטרטגית לרוסיה, לאירן ולטורקיה ובשל האנרגיה שהיא מספקת למדינות אלה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
תומכים של מפלגת האופוזיציה "החלום הגאורגי" חוגגים את תוצאות הבחירות לפרלמנט של גאורגיה בעיר הבירה טביליסי 1 אוקטובר 2012. רויטרס
תומכי איוואנשווילי חוגגים ברחובות טביליסי, אמש/רויטרס

איוואנשווילי, אחד האנשים העשירים בגאורגיה, נכנס לפוליטיקה לפני שנה, והצליח לגבש במהירות קואליציה של שש מפלגות שתמכו בבחירתו. סאאקשווילי, מנגד, טען שקואליציה בראשות איוואנשווילי תרחיק את המדינה מהמערב ותחזיר אותה להיות בת חסותה של רוסיה. איוואנשווילי, לטענתו, עשה את הונו בשכנה הגדולה, ולכן ימלא את ההוראות שיכתיב לו הקרמלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully