וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הסורי: נחושים להשיב את שטחי הגולן

ניר יהב

1.10.2012 / 19:28

בעצרת הכללית של האו"ם אמר ואליד מועלם כי ישראל מפרה את החלטות מועצת הביטחון על ההיבטים הגיאוגרפיים של הגולן. בנוסף האשים מדינות שכנות בהתעלמות מהמתרחש בסוריה

צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו

"אסור שמה שקורה בסוריה יסיט את תשומת הלב שלנו מפלסטין ומרמת הגולן, שכן אנו נחושים להשיב את שטחי הגולן ודוחים את כל האמצעים שנקטה בהם ישראל כדי לשנות את ההיבטים הגיאוגרפיים הטבעיים של הגולן תוך שהיא מפרה בצורה ברורה את החלטות מועצת הביטחון" – כך אמר היום (שני) שר החוץ הסורי, ואליד מועלם, בנאומו בפני עצרת האו"ם. מועלם הוסיף ואמר כי הקיפאון בתהליך השלום במזרח התיכון נובע מעמדותיה של ישראל ומהצעדים החד-צדדיים שלה.

מועלם האשים מספר מדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם בתמיכה בטרור בתוך סוריה "תוך התעלמות מוחלטת מהדין הבינלאומי", והוסיף כי ארצו מתמודדת מזה שנה וחצי עם "טרור שפוגע באזרחים ובמוסדות", בין היתר על ידי ארגון אל-קאעדה שרק באחרונה ביצע, לדבריו, פיגוע בדמשק. "אנו מנהלים מלחמה עם הטרוריסטים בזמן שהמדינות השכנות שלנו מעלימות עין ממעבר טרוריסטים בגבול. יש גם מדינות באזור שמעלימות עין מהעברת נשק וכסף ללוחמים זרים בתוך סוריה".

"העם הסורי הוא היחיד שרשאי לבחור את מנהיגיו"

שר החוץ הסורי תקף את אלו שקוראים לנשיא סוריה בשאר אסד להתפטר מתפקידו ואמר כי זו "התערבות בוטה בענייניה הפנימיים של סוריה". לדבריו, ממשלת סוריה קראה לפלגי האופוזיציה לפתוח בדיאלוג ונענתה לכל היוזמות בנושא זה אולם לא הושגה, לטענתו, התקדמות.

הוא אמר כי ממשלת סוריה קידמה רפורמות, כוננה חוקה ובכוונתה לבנות "סוריה חדשה". לצד זאת הבהיר כי "העם הסורי הוא היחיד שרשאי לבחור את ארצו ומנהיגיו". עוד טען כי ערב הסעודית, טורקיה, לוב וקטאר "חייבות להפסיק לתמוך בחמושים בסוריה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully