וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה המצרי: "פועלים לרכישת נשק מתקדם יותר"

30.9.2012 / 8:26

עבד אל-פתאח סיסי, שמונה לתפקידו בחודש שעבר, הבטיח כי יפעל לרענון אמצעי הלחימה המיושנים של הכוחות המזוינים במדינה במקביל לשיפור האימונים. "עלינו לעבוד עם מה שיש"

מצרים תתחמש באמצעי לחימה חדשים – כך אמר אתמול (שבת) שר ההגנה המצרי ומפקד הכוחות המזוינים במדינה, גנרל עבד אל פתאח סיסי. בשיחה עם חיילים מצרים שהשתתפו בתרגיל צבאי בגבול לוב לציון 39 שנים למלחמת יום כיפור, ציין סיסי כי בנוסף להתחמשות צפויה רפורמה מקיפה באימונים ובהכשרה בצבא.

לדבריו, בתוך כשלושה עד שישה חודשים יחליף הצבא חלק מאמצעי הלחימה שברשותו, ובמקביל נעשים מאמצים על מנת להרחיב את טווח טילי סאקר שברשות הצבא ל-45 קילומטרים. "באשר לציוד הצבאי שלנו, ייתכן שאתם מרגישים כי הוא צנוע, אולם עלינו לעבוד עם מה שיש", אמר סיסי, שבאימון בו נכח נעשה שימוש באמצעי לחימה ישנים יחסית, כגון משגר סובייטי מסוג BM-21 שנמצא בשימוש זה 40 שנים.

מוחמד מורסי פתאח סיסי מצרים. רויטרס
מנסה לעמוד בציפיות. שר ההגנה סיסי עם מורסי/רויטרס

"לא נוכל להחליף את כל הציוד לחלוטין", אמר סיסי, "מה שנוכל לעשות זה להגיע לאמות המידה הגבוהות ביותר בתחום הצלפות והיעילות. זה מה שיפצה על הציוד הצנוע שאנחנו מנסים להחליף בהדרגתיות". לדבריו, שיפור זה באיכות כוח האדם בצבא מצרים יבוצע באמצעות "תכנית מקיפה על מנת לפתח אימונים משמעותיים עבור הכוחות בכלל החילות, על מנת להביא את ביצועי החיילים והקצינים למקסימום".

סיסי מונה בחודש שעבר לתפקידו לאחר שנשיא מצרים החדש, מוחמד מורסי, הדיח את שר ההגנה הקודם – מוחמד טנטאווי – לצד מספר גורמי ביטחון בכירים נוספים במדינה. דבריו של סיסי על הרפורמה הצפויה כוונו בין היתר לקציני הצבא הוותיקים, שקיוו כי המהפכה האזרחית במצרים והחלפת צמרת הצבא תביא לשיפור הן ביכולות הצבא והן בתנאי העסקתם. נוסף על הדרישות מצד הבכירים, מופעל על סיסי בימים אלה לחץ להשתלט על המצב הביטחוני בסיני בעקבות הפיגוע בו נהרגו 16 חיילים מצרים בתחילת החודש שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully