וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסלולר והכבלים: גם מכון כושר ללא התחייבות

פנחס וולף

27.9.2012 / 21:40

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית חוק המחייב את מכוני הכושר להציע גם אפשרות של מנוי חודשי, ולבטל מנוי שנתי. בדיון הבא ידונו ברפורמות ביחידות נופש

אחרי הרפורמות שבוצעו בשוק סלולר ובכבלים, כעת חברי הכנסת פועלים לבצע רפורמה דומה במכוני הכושר ובשירותים נוספים. בדומה לאחת הרפורמות בסלולר, שביטלה את קנסות היציאה, ועדת הכלכלה, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד), הכינה היום (חמישי) את הצעת החוק של חברי הכנסת יואל חסון (קדימה), אופיר אקוניס (ליכוד) ואיתן כבל (העבודה) לקריאה שניה ושלישית. ההצבעה תתקיים לאחר חג הסוכות.

הצעת החוק מבקשת לאפשר לצרכנים להשתחרר מעסקאות לתקופות קצובות במכוני כושר, במכוני ספא, בבריכות שחייה, בחברות מים המינרליים וביחידות נופש. הדיון היום עסק בביטול עסקאות בחדרי הכושר ובמרכזי קאנטרי קלאב. נציגי המכונים טענו כי ביטול ההתחייבויות יוביל לעליית מחירים ויפגע בעיקר בתושבי הפריפריה, שם אין תחרות בין מכונים שונים. אלא שח"כ חסון, שיזם את ההצעה, אמר כי "היום מי שמאוכזב מהשירות, למשל, לא יכול לעזוב את חדר הכושר, ולכן התיקון דרוש".

בתום הדיון, קבעו חברי הוועדה כי מכוני הכושר יחויבו להציע לצרכנים שתי אפשרויות: אחת של מנוי חודשי ואחת של מנוי שנתי, כאשר מחיר המנוי החודשי בשנה לא יעלה על 10% ממחיר המנוי השנתי. מי שירצה לבטל את ההסכם עם חדר הכושר לפני תום השנה ישלם על כל חודש שבו התאמן לפי המחיר הגבוה (החודשי), והמתאמן יהיה חייב להודיע על הביטול 14 יום מראש. החוק, אם יעבור, ייכנס לתוקף ב-1 במרץ 2013, ולא יחול על מנויים קיימים.

בדיון הקודם, בתחילת השבוע, הזכיר יו"ר הוועדה, שאמה-הכהן, כי מדובר בשתי הצעות חוק שאוחדו, כשהמגמה היא בהמשך לזו שחלה בשוק התקשורת, לבטל קנסות ולהגביר את התחרות. "יש צורך שהמכונים יתחרו על לב המתאמנים מדי יום מחדש", אמר. במהלך החקיקה, עלה הנושא של יחידות הנופש, שהציף בעיה של עשרות אלפי צרכנים שכבולים בחוזים בעייתיים. עם זאת, מפאת קוצר הזמן, במהלך הדיון היום לא עסקו חברי הכנסת בסוגיית יחידות הנופש והוועדה תמשיך לדון בנושא בדיון הבא בהצעת החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully