וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה הרפורמה ביבוא מכשירי טלפון סלולריים

אמיתי זיו

17.6.2012 / 12:42

שר התקשורת משה כחלון מקדם בשנתיים האחרונות את הרפורמה שנועדה לפשט יבוא מכשירים סלולריים לישראל. ועדת הכלכלה אישרה פה אחד את הרפורמה והיא תיכנס לתוקפה בעוד כחודש

ועדת הכלכלה בכנסת אישרה בדקות האחרונות, פה אחד, את רפורמת היבוא במכשירי הטלפון הסלולריים. משמעות האישור שהרפורמה עוברת ותיכנס לתוקפה בעוד כחודש, אחרי הפרסום שלה ברשומות הכנסת.

רפורמת מכשירי הקצה מקודמת על ידי משרד התקשורת והשר משה כחלון כבר תקופה של כשנתיים. למעשה, מדובר ברפורמה שנועדה לקצר הליכים בירוקרטים הקשורים ליבוא מכשירים.

עד כה, כל מכשיר טלפון שיובא לארץ אמור היה לעבור הליך אישור הנדסי במשרד התקשורת המכונה "אישור סוג". מהות הרפורמה, היא שלא יהיה עוד צורך בהליך הזה, וכל מכשיר בעל תקן בינלאומי מוכר יהיה פטור ממנו.

הרפורמה אמורה להקל על יבואנים ולכן להגדיל את מגוון המכשירים שנמכרים בשוק החופשי ואף להוזיל במידה מסוימת את מחירים. ענף המכשירים מגלגל בשנה כ-5.5 מיליארד שקל, אך 90% ממנו נשלט על ידי 3 מפעילות הסלולר הגדולות, וזאת לעומת מדינות אחרות בעולם שם מרבית המכשירים נקנים בחנויות אלקטרוניקה.

הרפורמה אמורה לחזק את כוחן של החנויות הפרטיות. היום משווקות מכשירים בארץ רשתות כמו hMobile (הום סנטר) בסט מובייל, אייבורי ובאג, וכן עוד מאות חנויות פרטיות קטנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully