וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו בעזה: "העם דורש להפיל את המשטר"

ניר יהב

27.9.2012 / 0:52

המחאה קמה במחנה הפליטים אל-בורייג' בעקבות מותו של ילד בן שלוש בשריפה שנגרמה במהלך הפסקת חשמל. בחצי שנה האחרונה סובלים אזורים רבים ברצועה משיבושים קשים באספקת החשמל

מחאה נדירה נגד חמאס ברצועת עזה: כ-500 מתושבי מחנה הפליטים אל-בורייג' שמרכז רצועת עזה יצאו שלשום (שלישי) להפגין בעקבות מותו של ילד בן שלוש בשריפה שנגרמה במהלך הפסקת חשמל. המפגינים קראו קריאות נגד שלטון חמאס, ביניהן קריאות כגון "העם דורש להפיל את המשטר" שנשמעו במהלך מהפכות העולם הערבי. כוחות הביטחון פיזרו את המפגינים ולא דווח על נפגעים.

לפני כמה ימים פרצה שריפה מנר שהודלק בביתו של הילד בן השלוש שבמחנה הפליטים אל-בורייג'. הזעם של תושבי מחנה הפליטים רק התגבר כשנודע שהנר שהודלק במהלך הפסקת החשמל והביא למותו של הילד, גרם גם לכוויות קשות אצל אחותו הפעוטה. לאור זאת יצאו מאות בני אדם להפגין נגד משטר חמאס בטענה שהוא כשל בניהול רצועת עזה. אביו של הילד קרא לציבור העזתי לקיים עוד הפגנות.

למרות שמצבם הכלכלי של תושבי הרצועה קשה מאד, הפגנות נגד שלטון חמאס הן דבר נדיר מאד ברצועת עזה. בחצי שנה האחרונה סובלים אזורים רבים ברצועה משיבושים קשים באספקת החשמל. רוב הבתים זוכים לקבל שש שעות חשמל ביום בלבד. חמאס מטיל את האחריות למחסור בחשמל הן על ישראל שמטילה סגר על עזה והן על מצרים שמגבילה, לטענתו, את הזרמת הדלק לעזה.

דובר ממשלת חמאס ברצועת עזה, טאהר נונו, אמר כי מותו של הילד בן השלוש חייב להעביר מסר למצרים, שלפיו עליה למהר ולעמוד בהבטחתה לפתור את בעיית החשמל בעזה. חמאס חושש מאד מהתגברות המחאה נגדו, ולפיכך הוא אוסר גם הפגנות הקוראות לחמאס ולפתח לגבש הסכם פיוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully