וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש שנות מאסר לאדם שהעביר כסף לפעילי חמאס

קובי מנדל

24.9.2012 / 11:44

מוחמד אגבאריה, תושב וואדי ערה, הורשע בשורת עבירות ביטחוניות בשל העברת כספים לאסירים ביטחוניים לשעבר ולפעילי חמאס. השופט: "פעילותו מעודדת ומתגמלת מעשי טרור"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (ראשון) שלוש שנות מאסר בפועל, ושנה על תנאי, על מוחמד אגבאריה בן 32 מהכפר מוצמוץ שבוואדי ערה, שהורשע בהסדר טיעון בעבירות על ביטחון המדינה, הכוללות מתן שירות עבור התאחדות בלתי מותרת ואיסור פעולה ברכוש טרור, בפרשה של העברת כספים לאסירים ביטחוניים לשעבר ומשפחותיהם, כמו גם פעילי חמאס. נוסף על עונש המאסר, נגזר על אגבאריה לשלם קנס בסך 70,000 שקלים.

על פי כתב האישום בו הורשע, בין החודשים נובמבר 2011 ופברואר 2012, העביר אגבאריה מספר רב של פעמים סכומי כסף לאסירים ביטחוניים לשעבר, למשפחות אסירים ביטחוניים ולפעילי חמאס, המסתכמים לסך של 150,000 דולרים לפחות, וזאת כפיצוי על ישיבתם בבתי הסוהר בישראל בגין עבירות ביטחוניות שונות. בנוסף, העביר סכומי כסף גדולים לתושב ברטעה המזרחית, לטובת העברתם לחשבונות בנק בסין ולאסירים ביטחוניים לשעבר ולמשפחותיהם.

על פי פסק הדין, לעבירות אותן ביצע אגבאריה קדם תכנון – לפני כל העברת כספים, נוצר קשר בינו לבין אחר מעזה אשר שלח לו מסרון וקוד ובו פרטים על סכום הכסף שעליו לקבל, ולאחר מכן פרטים להיכן להעביר את הכסף. עוד נמצא כי הוא נקט אמצעי זהירות שונים, בהם שימוש בטלפון אחר, החלפת כרטיס סים ושימוש בקודים.

השופט אברהם אליקים ציין בגזר הדין את העובדה שהעבירות בהן הורשע הנאשם הן עבירות נגד ביטחון המדינה, וכי הוא פעל ממניעים כלכלים טהורים. "העברת סכומי כסף לאסירים ביטחוניים לשעבר ולמשפחותיהם מעודדת ומתגמלת מעשי טרור, ואין להכביר מילים על הנזק שנגרם ועלול להיגרם ממעשי טרור לחברה ולביטחון מדינת ישראל", קבע השופט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully