וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה על הלחץ מצד נתניהו: "אחסום רעשי רקע"

בראיון לרשת CBS טען הנשיא האמריקאי כי הוא לא מושפע מהלחץ שמפעילה ישראל בנושא הצבת קווים אדומים לאירן, אך הדגיש: "אני מבין את התעקשות נתניהו בנושא הגרעין האירני"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס בראיון לרשת CBS שפורסם הלילה (שני) ללחצים המופעלים עליו מצד ישראל לקביעת קווים אדומים בנוגע לאירן. לדבריו, "בכל הנוגע להחלטות בנושאי ביטחון, הלחץ שמופעל עליי קשור לטובת אזרחי ארצות הברית ובכוונתי לחסום רעשי רקע".

במהלך הראיון בתוכנית "60 דקות", שבו נשאל אובמה בעיקר על נושאי מדיניות הפנים שלו, לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית, הדגיש הנשיא האמריקאי, בתשובה לשאלה על מדינות החוץ של ממשלו, כי הוא "חש מחויבות, ולא לחץ, על מנת לוודא שאנו מקיימים התייעצויות עם ישראל בנוגע לנושאים הללו".

המתיחות בין ישראל לבין ארצות הברית החריפה בתקופה האחרונה, לאור חילוקי הדעות שהתגלעו בין נתניהו לבין אובמה בנושא תקיפה אפשרית במתקני הגרעין של אירן. לפני כשבועיים תקף ראש הממשלה את החלטת וושינגטון שלא להיענות לדרישתו להציב קווים אדומים לטהרן, ואמר: "מי שבקהילה הבינלאומית מסרב להציב קו אדום - אין לו זכות מוסרית לשים אור אדום בפני ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו וברק אובמה נשיא ארצות הברית בבית הלבן , פברואר 2012. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
מקיימים שיחות כל הזמן. אובמה ובנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

נתניהו טען כי "עד עכשיו אנחנו יכולים לומר בוודאות שהדיפלומטיה והסנקציות לא עובדות. הסנקציות משפיעות על הכלכלה האירנית אבל אינן עוצרות את תכנית הגרעין האירנית. זו עובדה". לדבריו, "כל יום שעובר, אירן מתקרבת עוד ועוד לנשק גרעיני. אם אירן יודעת שאין קו אדום, שאין דד-ליין – מה היא תעשה? בדיוק אתו דבר, ותמשיך ללא התערבות לעבר יכולת גרעינית ומשם לנשק גרעיני".

אובמה נשאל בראיון באיזו מידה הוא חש לחץ מצד ראש הממשלה הישראלי, בנימין נתניהו, לנקוט פעולה צבאית באירן, והשיב כי "אני מקיים שיחות בנושא עם נתניהו כל הזמן. אני מבין את ההתעקשות של ראש הממשלה על כך שטהרן לא תשיג נשק גרעיני, ואף מזדהה עמו, כיוון שזה עלול לסכן אותנו. זה יסכן את ישראל ואת העולם כולו ואף עלול להאיץ מרוץ לחימוש גרעיני". אובמה, שהראיון שהעניק שודר במקביל לראיון של יריבו הרופבליקני, מיט רומני, טען כי מדינת ישראל "היא אחת החברות הקרובות ביותר של ארצות הברית באזור. המשטר בטהרן התבטא באופן חמור ודבריו מהווים איום ישיר לקיומה של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully