וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וושינגטון: CNN שיקרה ועשתה מעשים דוחים

דובר מחלקת המדינה האמריקאית גינה את רשת CNN שהודתה כי החזיקה ביומנו של שגריר ארה"ב שנרצח בלוב, וטען כי ההודאה באה רק לאחר שהסקרנות של אנשי הרשת "סופקה במלואה"

יוטיוב

(צפו בתיעוד חילוץ גופתו של סטיבנס מהקונסוליה)

מחלקת המדינה האמריקאית גינתה היום (שבת) את רשת החדשות CNN שהודתה אמש כי החזיקה ביומנו האישי של כריסטופר סטיבנס, השגריר האמריקאי שנרצח בלוב. דובר מחלקת המדינה, פיליפ ריינס, אמר בתגובה כי "דוחה ש-CNN טופחת לעצמה על השכם בשל כך שהודתה באמת על החזקת היומן".

הודאת CNN:

"בסופו של דבר, CNN הפרו את השבועה שלהם שעות אחדות לאחר שחזו בחפציו של כריס שבים לארצות הברית", אמר ריינס לעיתון-הרשת "האפינגטון פוסט". "של מי האינסטינקט הראשוני להעלים מזירת הפשע את יומנו של אדם שנהרג יחד עם שלושה אמריקאים אחרים ששירתו את מדינתנו, לקרוא אותו, לשכתב אותו, להעביר אותו בדואר האלקטרוני של חדר החדשות ורק לאחר שהסקרנות שלהם סופקה במלואה לחשוב לצלצל למשפחה או ליידע את הרשויות?", תהה.

על פי הודאתה, הרשת לא סיפרה על מציאת היומן למשרד החוץ בוושינגטון או למשפחתו של סטיבנס, והשתמשה בו כמקור חסוי לכתבותיה, תוך שהיא מסתמכת – לטענתה - על מקורביו של השגריר המת. בהודעתו, שהוקראה במהירות, הודה השדרן הבכיר של הרשת, אנדרסון קופר, כי רשת CNN עשתה שימוש מסוים ביומן, אך הבהיר כי חלק מהמידע שהופיע במחברת תאם ממילא את המידע שהשיגה הרשת בכוחות עצמה.

היומן אותר ביום רביעי שעבר על רצפת הקונסוליה בבנגזי, זמן קצר אחרי שנרצח השגריר, והועבר אל ארווה דיימון, הכתבת הבכירה של CNN, שהוזעקה ללוב כדי לסקר את המהומות בבנגזי. בעשרת הימים שחלפו מאז, שידרה הרשת מאות דיווחים ומבזקים בטלוויזיה ובאינטרנט על רצח השגריר. בכמה כתבות בלעדיות, צוטטו, לכאורה, מקורות בסביבתו של סטיבנס, שאמרו ל-CNN כי השגריר "הרגיש לפני מותו שהוא נמצא ברשימת החיסול של אל-קאעדה" - טענה שהוכחשה בתוקף על ידי מזכירת המדינה, הילרי קלינטון. הרשת אף דיווחה כי "השגריר התלונן בחודשים האחרונים על אבטחה לקויה בקונסוליה בבנגזי, ובפרט התלונן על הסלמה באלימות בקרב המיליציות האיסלמיות בלוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully