וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשמור על הכבוד: מחבלים ייקברו בארון אלומיניום

23.9.2012 / 17:01

סגן הרמטכ"ל אישר קבורת מחבלים בארונות אלומיניום, לאחר שצה"ל הואשם בטעויות בזיהוי. השיקול בצה"ל: "לשמר את מצב הגופות באופן שיקל על בדיקה ומתוך הכרה בכבוד האדם"

סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר נווה, אישר לצה"ל לרכוש ארונות קבורה מאלומיניום עבור גופות מחבלים. הרעיון עלה לאחר שצה"ל העביר בחודש מאי השנה מאה גופות מחבלים, כמחווה ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, על פי הנחיית ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

יממה לאחר מסירת גופות המחבלים לידי נציגי הפלסטינים ברמאללה ובמעבר ארז שברצועת עזה, טענו בני המשפחות הפלסטיניות כי חלה טעות בזיהוי. בצה"ל דחו זאת על הסף וטענו מנגד שכל הגופות עברו בדיקות די.אן.אי בהתאמה של 100%.

בצה"ל בחנו בכל זאת את הנושא, והחליטו לבצע עבודת מטה רחבה, שבסופה המליצו לאלוף נווה לרכוש ארונות קבורה מאלומיניום, כדי להקל על משימת הזיהוי בעת הוצאת הקברים. קצין מפיקוד מרכז שהיה מעורב בתהליך סיפר לוואלה! חדשות כי "חלק מהגופות בבית העלמין לחללי האויב נמצאות מלכתחילה במצב לא סביר מאחר שהיו מחבלים מתאבדים שהתפוצצו במשימתם, או עקב המצב הלא-סביר בו הם נמצאו אחרי לחימה מול חיילי צה"ל".

הקצין הוסיף כי "לכל אחד מהם יש תיק חלל שעבר בדיקה יסודית, ולכן אין סיכוי שנעשתה טעות. אבל כדי למנוע מצב שארון הקבורה שנבנה מעץ נהרס בעקבות מזג האוויר ושיטפונות, הוחלט להמיר אותם לארונות מאלומיניום, כדי לשמר את מצב הגופות באופן שיקל על הבדיקה". דובר צה"ל מסר בתגובה: "הרבנות הצבאית עוסקת בימים אלה בגיבוש תפיסה מחודשת לטיפול בחללי אויב, מתוך הכרה בכבוד האדם ובכלל זה בוחנת חלופות שונות לקבורה כיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully