וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי שמאל לבג"ץ: יאיר נווה חשוד בפשעי מלחמה

גלעד גרוסמן

28.11.2010 / 10:22

תנועת "יש גבול", נתן זך ושולמית אלוני טוענים כי יש לעכב את מינוי סגן הרמטכ"ל, בשל חשד שעבר על החוק הבינ"ל במקרים של חיסול פלסטינים. "לא ראוי למנות אדם שנחשד בפשעי מלחמה"

לפני שלושה ימים בלבד החליף האלוף יאיר נוה את בני גנץ בתפקיד סגן הרמטכ"ל, וכבר מוגשת עתירה נגד המינוי. תנועת "יש גבול" ושורה של אנשי שמאל, בהם שולמית אלוני, אלכס ליבק, מוסי רז ונתן זך, עתרו הבוקר (ראשון) לבג"ץ בדרישה לעכב את מינויו של נוה, בשל חשד, לטענתם, למעורבותו בעבירות על החוק הבינלאומי.

העתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין עומר שץ ויפתח כהן, מבוססת על כתבתו של העיתונאי אורי בלאו מנובמבר 2008, שעסקה בחיסולים של פלסטינים בגדה. בין השאר נחשפו בכתבה, שהתבססה על מסמכים שהדליפה ענת קם, דיונים מבצעיים, שמהם עולה לכאורה, שצה"ל התעלם מהחלטות בג"ץ בנוגע לחיסולים. עוד נטען בכתבה, שבפיקוד המרכז הורו על חיסולים גם במקרים שבהם ניתן היה לעצור את המבוקשים, וכי הדרגים הבכירים ביותר בצבא, בהם הרמטכ"ל, אישרו פגיעה בחפים מפשע במהלך החיסולים.

בעקבות פרסום הכתבה עתרו ארגוני שמאל ליועץ המשפטי לממשלה דאז, מני מזוז, בדרישה שיבדוק אם יש מקום לפתוח בהליכים פליליים נגד המעורבים בפרשה, בהם נוה, או לחילופין, להורות על הקמת ועדת בדיקה חיצונית. אולם, מזוז מצא שאין מקום לפתוח בחקירה פלילית.

בעתירה הבוקר נטען כי לא ראוי למנות לתפקיד סגן הרמטכ"ל אדם שיש כלפיו חשדות של ביצוע פשעי מלחמה. עוד נטען כי הדבר גם יפגע ביכולתו של האלוף נוה לנוע בחופשיות ברחבי העולם ולבצע את תפקידו כנדרש, עד שהחשדות יוסרו. "אם מינוי מפכ"ל יכול להתעכב בגלל חשדות לעבירות מין, אז ודאי שמינוי של סגן רמטכ"ל יכול להידחות בשל חשדות לפשעי מלחמה", אמר הבוקר עו"ד שץ.

יצוין כי לפני כחודש עתרה "יש גבול" לבג"ץ נגד מינויו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. בעתירה זו נטען כי גלנט, כמי שפיקד על מבצע "עופרת יצוקה", חשוד בהפרות חמורות של המשפט הבינלאומי ובביצוע פשעי לחימה, וכל עוד לא נחקרו המעשים הללו אין מקום למנותו לרמטכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully