וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף ההתנגדות: מחר בלילה תעבור ישראל לשעון חורף

בלילה שבין שבת לראשון, בשעה 2:00 לפנות בוקר, נעביר את השעון שעה אחת לאחור ונקדם רשמית את עונת הגשמים. הח"כים מתנגדים: "ממשלת נתניהו גוזלת את מעט האור שנותר לנו"

בתום 177 ימי קיץ ארוכים ולוהטים, וחרף התנגדותם של חברי כנסת רבים, תעבור ישראל - בלילה שבין שבת לראשון – לשעון חורף. בשעה 2:00 לפנות בוקר נעביר כולנו את המחוגים שעה אחת לאחור ובכך נשים, באופן רשמי, את אחת מעונות הקיץ החמות שידעה ישראל מאחורינו.

חוק שאושר בשנה שעברה קובע כי המעבר לשעון חורף יחול ביום ראשון שלפני יום כיפור, ואילו המעבר לשעון הקיץ יחול ביום ראשון שלפני ה-2 באפריל. השנה נמשכה תקופת שעון הקיץ כאמור 177 ימים בלבד, לעומת 193 ימים בתקופה זו בשנה שעברה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השנה נמשכה תקופת שעון הקיץ 177 ימים בלבד, לעומת 193 ימים בתקופה זו בשנה שעברה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם השנה תקופת שעון הקיץ הייתה צריכה להיות ארוכה יותר ולהימשך עד תחילת אוקטובר. הצעת החוק של שר הפנים אלי ישי, שקובעת ששעון הקיץ יימשך 193 ימים בשנה, עברה לפני כמעט שנה בקריאה ראשונה, אלא שהיא עדיין תקועה בהכנה לקריאה שנייה ושלישית בוועדת הפנים של הכנסת, שם היא אמורה להתאחד עם הצעות החוק שהגישו חברי הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) ורונית תירוש (קדימה) בנושא.

ח"כ הורוביץ, שהיה ממובילי המאבק נגד סיום שעון הקיץ לפני יום כיפור, החליט לחדש את המאבק בנושא. "כולנו נרוויח עוד שעה של אור אחר הצהריים בספטמבר ובאוקטובר", אמר הורוביץ לוואלה! חדשות. "המאבק הזה צובר תאוצה, ואנחנו נלחץ במאמץ מתואם כדי שברגע שהכנסת תשוב מהפגרה, זה יעבור ולא יתאפשר לשר הפנים לקבור את הנושא הזה".

דיון בועדה לביקורת המדינה בדוח מבקר המדינה על השריפה בכרמל. מגד גוזני
"שר הפנים מתעקש להשאיר אותנו בעלטה". ישי/מגד גוזני

"שר הפנים מתעקש להשאיר אותנו בעלטה", הוסיפה ח"כ תירוש. "אני קוראת לאלי ישי להסתכל על המציאות בעיניים פקוחות לרווחה, להביט אל אור השמש ולקבל את הצעתי. ההצעה תחסוך חשמל למשק, תצמצם תאונות דרכים, תגביר פריון עבודה ותאפשר לציבור הרחב ליהנות מעוד שעות אור בחודשי הקיץ הארוכים. כשמד הטמפרטורה מצביע על 30 מעלות – החלת שעון חורף נראית כמנותקת מהמציאות. ממשלת נתניהו גוזלת מאתנו את מעט האור שנותר לנו".

מלשכת ישי נמסר כי "הצעת החוק להארכת שעון הקיץ, אותה ביקש לקדם השר ישי בהתאם למסקנות הוועדה שעסקה בנושא, נדונה זה זמן רב ומעל המשוער בוועדות הכנסת השונות. השר מאמין כי כבר בראשית מושב החורף הקרוב יסתיים תהליך החקיקה, ובכך למעשה תתקיים הפשרה המקובלת על רוב הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully