וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודעות בניו יורק: "התנגדו לפראים, תמכו בישראל"

לאחר קרב משפטי ארוך, התיר בית המשפט לארגון אנטי-מוסלמי לפרסם ברכבת התחתית בעיר מודעות הקוראות "להתנגד לפראי האדם ולתמוך בישראל". ארגון יהודי גינה: "מעליב ומסוכן"

"במלחמה בין אנשים מתורבתים לפראי אדם, בחרו באדם המתורבת - תמכו בישראל, הביסו את הג'יהאד" – כך נכתב במודעות הצפויות להתפרסם בשבועות הקרובים ברכבת התחתית בניו יורק. על רקע המהומות נגד הסרט הלועג לנביא מוחמד, "תמימות המוסלמים", אישרה ביום שלישי רשות התחבורה במדינה את פרסום המודעות.

על פי עיתון ה"ניו יורק טיימס", המודעות יתפרסמו לאחר שרשות התחבורה הפסידה לפני כחודש בקרב משפטי ארוך מול הגוף האנטי-מוסלמי, "היוזמה האמריקאית לחופש ביטחוני" (FDI). עוד דווח בעיתון כי הארגון כבר רכש שטח פרסום גם בתחנות הרכבת בוושינגטון הבירה, אולם הרשויות לא אישרו את פרסומן בשל "חשש לשלום הציבור בעקבות האירועים האחרונים בעולם".

בחודש יולי השנה קבע שופט בית המשפט במנהטן כי המודעה מוגנת על ידי סעיף חופש הביטוי בחוקה האמריקאית. "ידינו כבולות", אמר דובר רשות התחבורה בניו יורק, ארון דונובן, לרשת BBC. "הפסיקה סותרת את מדיניות הרשות, האוסרת על פרסום מודעות מעליבות. השופט הבין את הכוונה שלנו, אבל החליט שהיא סותרת את החוקה".

נוסעים ברכבת התחתית בניו יורק. GettyImages
"הפסיקה סותרת את מדיניות הרשות". הרכבת התחתית בניו יורק/GettyImages

הליגה נגד השמצה, הארגון המרכזי למלחמה באנטישמיות בארצות הברית, גינה בחריפות את המודעות וציין כי "אנו תומכים בהחלטה להגן על חופש הביטוי, אבל מתנגדים בתוקף הן למסר והן לארגון שעומד מאחוריו". על פי הודעת הליגה, "אנו מאמינים שהמודעות מעליבות ומסוכנות. להיות פרו-ישראלי לא אומר להיות אנטי-מוסלמי. אפשר לתמוך בישראל בלי להחזיק בדעות קדומות נגד האיסלם והערבים".

ארגון FDI הוקם בינואר 2010 על ידי פמלה גלר ורוברט ספנסר - סופרים, בלוגרים ופעילים פוליטיים הידועים באמירות חריפות נגד האיסלם. בעבר פרסם הארגון מודעות בהן נכתב: "19,250 קורבנות של מתקפות איסלמיות מאז 11 בספטמבר 2001, והספירה נמשכת".

לאחר הפסיקה שהתירה את פרסום המודעות בניו יורק, אמרה גלר: "אני שמחה להיווכח שחופש הביטוי ניצח". במכתב לעיתון ה"ניו יורק טיימס", כתבה גלר כי ההפגנות נגד ארצות הברית בעולם רק מדרבנות אותה להמשיך במאבקה. "לעולם לא אחשוש מאיומים ואלימות, ולעולם לא אפסיק לומר את האמת רק כיוון שזה מסוכן", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully