וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בחריין ואיחוד האמירויות החרימו משלוחים לאירן"

יוסי מלמן

18.9.2012 / 23:47

גורמים דיפלומטיים מסרו כי המשלוחים הימיים נועדו לפיתוח תכנית הגרעין. באחד המשלוחים נמצאו סיבי פחם המשפרים את פעילות הסרכזות. גורם במועצת הביטחון: "הסנקציות יעילות"

צילום" רויטרס. עריכה: יותם בן-דוד

בחריין ואיחוד האמירויות הערביות החרימו כמה משלוחים ימיים שהיו בדרכם לאירן, וככל הנראה נועדו לפיתוח תכנית הגרעין האירנית - כך מסרו הערב (שלישי) גורמים דיפלומטיים. על פי הדיווח, הרשויות בשתי המדינות דיווחו על כך לוועדת העיצומים של מועצת הביטחון של האו"ם העוסקת בסנקציות על אירן. גורם במועצת הביטחון מסר כי "מדובר בהוכחה כי הסנקציות על אירן אכן יעילות".

ספינה אירנית עוברת בתעלת סואץ במצרים. רויטרס
לא נמסר בדיווח מהיכן הגיעו המשלוחים/רויטרס

באחד המשלוחים, כך דווח, נמצאו סיבי פחם, המשמשים לפיתוח טכנולוגיה לשיפור פעילות הסרכזות. סיבי הפחם נועדו לייצור להבים עבור הסרכזות. לאירן אין את החומר והיא מנסה זה שנים לרכוש אותו בחשאי ולהבריחו לארצה, כדי לייצר סרכזות מדגם מתקדם שיעשירו באופן מהיר ויעיל יותר את האורניום.

לא מדובר בפעם הראשונה שרשתות ההברחה האירניות נחשפות - מה שמעיד על מאמץ בלתי פוסק מצד הרפובליקה האיסלמית להשיג את החומרים הדרושים לה כדי לשפר את תכנית הגרעין שלה. יצוין, כי בדיווח לא נמסר מהיכן הגיעו המשלוחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
צנטריפוגות להעשרת אורניום במתקן ליד נתנז, אירן, מרץ 2005. Vahid Salemi, AP
סיבי הפחם נועדו לייצור להבים עבור הסרכזות/AP, Vahid Salemi

החרמת המשלוחים מתבצעת על רקע הדיונים הצפויים בשולי העצרת הכללית של האו"ם שתיערך בסוף החודש בניו יורק, במהלכם יוחלט האם להטיל עיצומים חדשים על אירן - ומאילו סוג. לפי טיוטה שגיבשו חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון וגרמניה, שמונחת לסיכום דיוני מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה גרעינית בווינה, אירן נדרשת לאפשר גישה לפקחים של הסוכנות לאתר בפרצ'ין, בן ביצעה על פי החשד ניסויים בנשק גרעיני.

טיוטת ההחלטה גם מביעה דאגה מחוסר שיתוף הפעולה של טהרן, ומסירובה להשיב על שאלות שהיא נשאלת על ידי סבא"א בכל הקשור להיבטיה הצבאיים של תכנית הגרעין שלה. כמו כן, עולה דאגה מאי-ציותה של טהרן להחלטות מועצת הביטחון, הקוראות לה לחדול מהעשרת האורניום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully