וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מכחישה: "לא שלחנו כוחות צבאיים לסוריה"

17.9.2012 / 22:20

משרד החוץ בטהרן פרסם הכחשה גורפת לדברי מפקד משמרות המהפכה שאישר את נוכחותם של כוחות אירניים בסוריה. "דבריו סלקטיביים ואינם נכונים. לאירן אין נוכחות באזור", נמסר

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

משרד החוץ האירני הכחיש היום (שני) את דבריו של מפקד משמרות המהפכה, הגנרל מוחמד עלי ג'עפרי, לפיהם כוחות ביטחון אירניים נשלחו לסוריה. "הציטוטים של גנרל מוחמד עלי ג'עפרי על הימצאות משמרות המהפכה בסוריה הם סלקטיביים ולא נכונים, והם אינם תקפים בשום צורה", מסר דובר המשרד והוסיף כי "אין לאירן כל נוכחות צבאית באזור, ובפרט סוריה".

דבריושל ג'עפרי אמש היו ההודעה הרשמית הראשונה והיחידה בדבר הימצאות כוחות אירניים על אדמת סוריה. בעקבות כך, בהודעת ההכחשה של משרד החוץ, נרמז כי לאירן נגרם נזק מדבריו של ג'עפרי.

מוקדם יותר היום פנה נשיא לבנון, מישל סולימן לאירן בדרישה להתחייב כי לא נוכחים בארצו אנשי משמרות המהפכה. סולימן דרש הבהרות מן הממשל בטהרן, ככל הנראה בעקבות הדברים שאמר ג'עפרי.

מנושהר מותקי, שר החוץ האירני. רויטרס
ההכחשה הייתה גורפת. שר החוץ האירני, מנושהר/רויטרס

דבריו של ג'עפרי אתמול הגיעו לאחר חודשים של דיווחים על התערבות אירנית צבאית לטובת משטרו של אסד. בהתבטאות זו, כאמור, אירן הצהירה לראשונה באופן חד משמעי כי כוחותיה פועלים בשטח סוריה. ג'עפרי, שהשתתף אתמול באופן נדיר במסיבת עיתונאים בטהרן, אמר כי מדובר בסיוע "לא צבאי", אולם ציין כי אם סוריה תותקף - אירן תשקול לסייע לה להשיב אש.

בחודשים האחרונים דיווחו גורמים רבים ומגוונים כי אירן מספקת נשק וסיוע כספי לבת בריתה, ואף שלחה כוחות על מנת לסייע לאסד להילחם במורדים. לפני מספר שבועות, צוטט מפקד בכיר במשמרות המהפכה, גנרל סאלר אבנוש, בכלי התקשורת האירנים ורמז כי "כיום אנו מעורבים בכל היבט של המלחמה בסוריה, בצד הצבאי ובצד התרבותי". בעבר דווח שאירן שלחה מומחים ויועצים להכשיר את כוחות הביטחון הסוריים בלוחמת סייבר ובדיכוי הפגנות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully