וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב בישראל לשעבר: "חושש ממלחמה עם אירן ב-2013"

בראיון לרשת CBS טען מרטין אינדיק כי "יש עדיין זמן עד שאירן תשיג נשק גרעיני, אך לא יותר מדי זמן", ותקף את דרישות נתניהו: "אפילו לעצמו הוא לא הגדיר קו אדום לתקיפה"

שגריר ארצות הברית בישראל לשעבר, מרטין אינדיק, אמר אמש (ראשון) כי להערכתו ארצות הברית עומדת בפני עימות עם אירן, העלול להידרדר למלחמה בשנה הבאה. בראיון לרשת CBS אמר אינדיק כי הוא "חושש ששנת 2013 תהיה שנה שבה יהיה לנו עימות צבאי עם אירן".

השגריר לשעבר השתתף בדיון בנושא הלחץ שמפעילה ההנהגה הישראלית כלפי הממשל האמריקאי בנושא האירני. המשתתפים דנו בנוסף במחאה בעולם הערבי נגד ארצות הברית לאור הפצת הסרט האמריקאי "תמימות המוסלמים", שלועג לנביא מוחמד. לדברי אינדיק, נכון לעכשיו ארצות הברית לא צריכה לצאת לפעולה צבאית נגד המשטר בטהרן. "לאירן כיום אין נשק גרעיני. יש עדיין זמן לכך, אך לא יותר מדי זמן".

"קו אדום? אפילו לעצמו נתניהו לא הגדיר קו אדום"

אינדיק התייחס במהלך הדיון למתיחות בין הנשיא האמריקאי, ברק אובמה, לבין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על רקע חילוקי הדעות בין שני המנהיגים בנושא הגרעין האירני, ואמר: "אני לא חושב שההבדלים ביניהם כל כך גדולים, אם ניקח בחשבון את ההתחייבות של הנשיא אובמה שלא לאפשר לאירן להשיג נשק גרעיני".

השגריר לשעבר ביקר את דרישת ישראל מארצות הברית לקבוע "קווים אדומים" למשטר האייתוללות באירן, בנושא פיתוח תכנית הגרעין האירנית, ואמר כי לדעתו "זוהי דרישה לא הגיונית. הרעיון להציב קו אדום באופן פומבי – זהו דבר שאף נשיא לא יעשה. אם נשים לב, מיט רומני לא הודיע על הצבת קו אדום וגם לא סנטור ג'ון מקיין. אפילו נתניהו לא הגדיר לעצמו קו אדום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully