וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: האם יוולדו תינוקות לשלושה הורים?

17.9.2012 / 5:28

הפרלמנט הבריטי הורה לקיים התייעצות עם הציבור בנוגע לאפשרות המדעית להבאת ילד לעולם משלושה הורים ביולוגיים: אב ושתי אימהות. ייתכן שהאפשרות תובא להצבעה כבר בשנה הבאה

בשנים האחרונות הולכת וגוברת הפתיחות להרכבים שונים של משפחות, אבל ייתכן שבקרוב תיושם גם אפשרות טכנולוגית למשפחה מסוג חדש לגמרי: ילד או ילדה שלהם שלושה הורים ביולוגיים – אב ושתי אימהות. חברי הפרלמנט הבריטי הורו על קיום התייעצות עם הציבור בנוגע לאפשרות, שעשויה להגיע לחקיקה כבר בשנה הבאה.

כרגע, מדובר באפשרות בלבד, אך היא נחקרת בארצות הברית ובבריטניה. תומכיה של האפשרות פורצת הדרך טוענים כי היא עשויה למנוע מחלות תורשתיות. היא עשויה לסייע לנשים שבגנים שלהן מחלות המועברות בדי.אנ.איי של האם, ללדת ילדים בריאים באמצעות שימוש בדי.אן.איי של אישה אחרת.

"זו טריטוריה לא מוכרת", אמרה יושבת ראש הרשות להפריות ולמחקר עוברי, ליסה ג'רדין, אשר מנהלת את השיח הקודם לחקיקה אשר יתקיים בפרלמנט עד חודש דצמבר. "אם זה יקרה – ההשלכות על החברה יהיו נצחיות", היא הוסיפה.

לדבריה, ג'רדין התבקשה על ידי הפרלמנט "לבדוק את הלך הרוח ברחוב הבריטי, בנושא שהוא חשוב ורגיש". בריטניה היא חלוצה במחקר בתחום זה, כך שסוגיות אתיות והתקדמויות מדעיות המגיעות משם מושכות את תשומת לבו של העולם כולו.

הנשאלים במחקר של ג'רדין, אשר יובא לעיונם של חברי הפרלמנט בתחילת 2013, יענו על שאלות כגון "איך ילד שיוולד כך ירגיש?", "האם יש לספר לילד?", "האם הדבר ישפיע על תחושת הזהות שלהם?" "מי יחליט מי יהיה זכאי לתהליך?" ועוד. "לכל אדם בבריטניה ומחוץ לה יש בוודאי דעה בעניין, ואנו מעוניינים להגיע לכמה שיותר אנשים כאלה", סיכמה ג'רדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully