וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתוח מדעי בארה"ב: עכבר ששני הוריו זכרים

החוקרים מטקסס מסבירים כי הפיתוח עשוי לסייע להצלת מינים נכחדים בעולם, ובעתיד ייתכן שאף ניתן יהיה לסייע באמצעותו לזוגות חד-מיניים אנושיים להעמיד צאצאים ביולוגיים משותפים

מדענים בארצות הברית השתמשו בטכנולוגיית תאי גזע עובריים כדי ליצור עכברים ששני הוריהם זכרים. החוקרים מסבירים כי הפיתוח הזה עשוי לסייע להצלת מינים נכחדים בעולם, ובעתיד ייתכן שאף ניתן יהיה לסייע באמצעותו לזוגות חד-מיניים אנושיים להעמיד צאצאים ביולוגיים משותפים.

לפי המחקר שפורסם אתמול (רביעי) בכתב העת המדעי "הביולוגיה של הרבייה", המדענים ממכון אנדרסון לחקר הסרטן בטקסס הצליחו לתמרן באמצעות הנדסה גנטית תאי גזע עובריים של עכברים זכרים, כך שכרומוזום ה-Y שלהם, הקובע את זכריותם, ייעלם והם ייוותרו רק עם כרומוזום X.

תאים אלו הוחדרו לרחם של עכבריות פונדקאיות, והתפתחו מהם עוברים ממין נקבה, הנושאים רק כרומוזום X אחד, מהאב. לאחר שנולדו ובגרו, זיווגו אותם עם עכברים זכרים רגילים. צאצאיהם של "זוגות" אלו נושאים מטען גנטי של שני האבות שלהם.

לדברי המדענים, בעזרת פיתוחים נוספים של הטכניקה הזו, "ניתן יהיה גם ליצור תא זרע מתורמת נקבה, ולייצר הריון בעזרת שתי אמהות". עם זאת, לדבריהם, שימוש בטכניקה הזו אצל בני אדם עדיין מצריך "פיתוחים משמעותיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully