וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: עשרות אלפים מפגינים נגד פוטין במוסקבה

15.9.2012 / 18:17

על רקע הפרת זכויות האדם הגוברת, ובעקבות מאסרן של חברות "פוסי ריוט", רבבות יצאו לרחובות בדרישה להדחתו של הנשיא, שנבחר לכהונה שלישית במרץ. המפגינים: "הדיכוי מתגבר"

רבבות מפגינים צועדים במוסקבה בשעות אלו (שבת) מכיכר פושקין לכיוון הקרמלין וקוראים ל"רוסיה ללא פוטין", באירוע המסתמן כמפגן הכוח הגדול ביותר של כוחות האופוזיציה בשלושת החודשים האחרונים, כך דיווחו כלי התקשורת.

חלק מהמפגינים נצפו נושאים שלטים שעליהם נכתב "פוטין פרזיט", ואילו אחרים לבשו חולצות ועליהן הדרישה לשחרר את שלוש חברות להקת הפאנק "פוסי ריוט", שבית המשפט במוסקבה גזר עליהן שנתיים מאסר בחודש שעבר.

להקת פוסי ריוט הוציאה קליפ שמבקר את פוטין. רויטרס
המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב "פוטין פרזיט". שריפת דיוקנו של פוטין בשבוע שעבר על ידי חברות "פוסי ריוט"/רויטרס

ההפגנה הנוכחית אמורה להפיח רוח חיים בתנועת המחאה, ארבעה חודשים לאחר תחילת הקדנציה השלישית של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. עם פרוץ המחאה בדצמבר אשתקד, הכריז הקרמלין על רפורמות מסוימות, אולם ניצחונו המחודש של פוטין במרץ האחרון נטל את העוקץ מתנועת המחאה וכוחות האופוזיציה נותרו מפולגים ללא מנהיג מרכזי.

זרם המפגינים בהפגנה הנוכחית התקדם לאטו לכיכר פושקין, ובתחילה נדמה היה כי תקוותיהם של כוחות האופוזיציה ל-50 אלף מפגינים התבדו; ואולם על פי עדויות מההפגנה, נראה כי המטרה הושגה. אף על פי כן, הקרמלין התייחס בביטול להפגנה וטוען כי מדובר במיעוט זניח שאינו זוכה לתמיכה רחבה ברחבי המדינה, המונה 140 מיליון תושבים.

מפגינים ברחבי העולם נגד גזר הדין לבנות להקת "פוסי ריוט". אוגוסט 2012. רויטרס
"מאז הצעדה האחרונה, הדיכוי רק מתגבר, אנשים רבים יותר נעצרו". מפגין נעצר בהפגנה למען "פוסי ריוט" בחודש שעבר/רויטרס

"אנחנו מוחים נגד היעדר שלטון חוק, השחיתות המוחלטת, היעדר חירויות אזרחיות, היעדר בתי משפט עצמאיים והיעדר צדק חברתי", סיפר המפגין סרגיי יבסייב, בן 35. לדבריו, צורת השלטון של פוטין כבר אינה אפקטיבית - יותר מעשור לאחר שעלה לראשונה לשלטון. יבסייב אף הוסיף כי באותה תקופה "היינו זקוקים לקשיחות , אך לא עוד. החברה התייצבה".

בלונים ומסכות סקי

לדברי מנהיג השמאל הקיצוני סרגיי אודלצוב, "מטרתנו לכפות על הרשויות דיאלוג. הקיץ נגמר. שלושה חודשים מאז הצעדה האחרונה, ושום דרישה לא התקבלה – נהפוכו, הדיכוי רק התגבר, אנשים רבים יותר נעצרו".

מארגני ההפגנה הפריחו בלונים לבנים ויונים והניפו שלטים הקוראים לבחירות מוקדמות. כמו כן, המפגינים נשאו בלונים צהובים, אדומים וכחולים שנועדו לדמות את מסכות הסקי שחבשו חברות "פוסי ריוט". על הבלונים אף נכתב "לשחרר את פוסי ריוט".

לדברי המפגינים, הבחירה המחודשת בפוטין כנשיא פירושה פגיעה בדמוקרטיה, מאחר שכעת יתאפשר לו להאריך את כהונתו ל-24 שנים, אם יזכה בקדנציה נוספת ב-2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully