וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר יוסי פלד הגיש את התפטרותו ליושב ראש הכנסת

פנחס וולף

13.9.2012 / 16:45

לקראת מינויו הקרוב ליו"ר חברת קו צינור אשקלון-אילת, נפרד השר ממשכן הכנסת. את מקומו בסיעת הליכוד ימלא יועצו של ראש הממשלה לענייני הקהילה האתיופית, אללי אדמסו

השר יוסי פלד הגיש היום (חמישי) את התפטרותו ליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין. ריבלין איחל הצלחה לפלד בתפקידו החדש כיו"ר חברת קצא"א (קו צינור אילת-אשקלון) ואמר כי "יש לי הערכה לתרומתו הציבורית, בצבא ובפוליטיקה". מי שיחליף את פלד בסיעת הליכוד הוא אללי אדמסו, המשמש כיום כיועץ ראש הממשלה לענייני הקהילה האתיופית. יצוין, כי חברת קצא"א נמצאת בבעלות משותפת של הממשלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פלד מגיש את התפטרותו מהכנסת לריבלין/מערכת וואלה!, צילום מסך

פלד, אלוף פיקוד הצפון בין השנים 1986-1991, התפקד לליכוד בשנת 2006, יחד עם בכירים ביטחוניים אחרים שצירף לתנועה בנימין נתניהו באותה תקופה, ביניהם גם הרמטכ"ל לשעבר, השר משה (בוגי) יעלון. בבחירות המקדימות שנערכו בליכוד בשנת 2008, נבחר פלד למקום ה-15 ברשימת המפלגה, והחל לכהן בכנסת ה-18 לאחר בחירות 2009.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתב ההתפטרות של פלד/מערכת וואלה!, צילום מסך

פלד התאכזב כשראש הממשלה, בנימין נתניהו, מינה אותו לתפקיד שר ללא תיק, למרות עברו הביטחוני המרשים. במסגרת תפקידו, הוא ריכז את תחום הטיפול בניצולי השואה, כמו גם את הטיפול באנשי צד"ל המתגוררים בישראל. בנוסף, הוא עמד בראש צוות השרים המיוחד לבדיקת חוק הסופרים והספרות, שהמליץ לבסוף לדחות את החוק. במהלך הקדנציה הוא התקרב למשנה לראש הממשלה, השר סילבן שלום, יריבו הפוליטי של נתניהו במפלגת הליכוד. בשבועות הקרובים צפוי פלד להתפטר גם מהממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully