וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הבחירות: השר יוסי פלד פורש מהליכוד ומהכנסת

פנחס וולף

1.5.2012 / 22:07

פלד פורש מהחיים הפוליטיים וימונה ליו"ר חברת קצא"א, בהמלצת נתניהו. פלד ה"ביטחוניסט", שזו לו הקדנציה הראשונה בכנסת, התאכזב כשמונה לשר ללא תיק בלבד

חבר הכנסת יוסי פלד, המשמש כשר ללא תיק, הודיע היום (שלישי) כי הוא מתכוון לפרוש בשבועות הקרובים מהחיים הפוליטיים. פלד יתמנה בחודש יולי הקרוב ליו"ר חברת קצא"א (קו צינור אילת אשקלון), הנמצאת בבעלות משותפת של ממשלת ישראל, ועד אז הוא צפוי להגיש את מכתב התפטרותו ליו"ר הכנסת, רובי ריבלין.

פלד, אלוף פיקוד הצפון בשנים 1986-2001, התפקד לליכוד בשנת 2006, יחד עם בכירים ביטחוניים אחרים שצירף לתנועה בנימין נתניהו באותה תקופה, כגון הרמטכ"ל לשעבר והשר היום, משה (בוגי) יעלון. בבחירות המקדימות שנערכו בליכוד בשנת 2008, נבחר פלד למקום ה-15 ברשימת המפלגה לכנסת, והחל לכהן כחבר בכנסת ה-18 לאחר בחירות 2009.

פלד התאכזב כשראש הממשלה נתניהו מינה אותו כשר ללא תיק בלבד, למרות עברו הביטחוני העשיר. הוא ריכז את תחום הטיפול בניצולי השואה, כמו גם את הטיפול באנשי צבא דרום לבנון (צד"ל) המתגוררים בישראל. בנוסף, עמד בראש צוות השרים המיוחד לבדיקת חוק הסופרים והספרות, שהמליץ לבסוף לדחות את החוק. במהלך הקדנציה הוא התקרב למשנה לראש הממשלה, השר סילבן שלום, יריבו הפוליטי של נתניהו בליכוד. כאמור, נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ החליטו למנותו ליו"ר חברת קצא"א.

לפני מספר חודשים היה פלד נציג הממשלה בטקס לציון 70 שנה לוועידת ואנזה, שנערך בגרמניה. פלד, ניצול שואה, קרא אז "להזהיר את העולם החופשי מפני התעלמות ומפני עיוורון למתרחש, לנוכח גלי האנטישמיות העולים כפורחים. תסתכלו סביב – כמעט כל יום קמות תנועות אנטישמיות חדשות שלא מסתפקות במה שאבותיהם הרעיוניים עשו, אלא אומרות שיש להמשיך במלאכה".

לפנייה לכתב פנחס וולף: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully