וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד נגד ברק: "הוא היה ונשאר איש שמאל"

פנחס וולף

12.9.2012 / 18:18

בכירים בליכוד מתחו ביקורת חריפה על שר הביטחון בשל דבריו על הקשר עם ארה"ב: "היחסים בין נתניהו לברק בחצי שנה האחרונה לא היו כאלה אינטימיים, מדובר בשותפות אינטרסים"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בדבריו של נתניהו בנושא היחסים עם ארה"ב)

בליכוד לא התרשמו מדברי הביקורת המרומזים אמש (שלישי) של שר הביטחון אהוד ברק כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא היחסים עם ארה"ב בקשר לגרעין האירני. בכירים בליכוד טענו היום בשיחה עם וואלה! חדשות כי הסיבה להתבטאויותיו היא העובדה שמפלגתו, העצמאות, תרוץ ברשימה נפרדת והוא מנסה ליצור בידול בינו לבין הליכוד.

"ברור שברק רץ באופן עצמאי, כי הוא מבין שהספקולציות לפיהן הוא ירוץ בליכוד התפוגגו", אמרו הבכירים. "הוא בוודאי לא ישוריין והסיכוי שירוץ יחד עם הליכוד שואף לאפס. לכן הוא מנסה להתמודד עם העצמאות בדרך עצמאית: להיות שותף בממשלה, אבל לנסות לייצר זהות עצמאית שלא קיימת לעצמאות. אבל לא צריך להגזים ולא צריך לתאר צל הרים כהרים. היחסים בין ראש הממשלה לברק מאוד הדוקים".

"אז הוא ביקר את ראש הממשלה, גם ליברמן ביקר בעבר את ראש הממשלה", הוסיפו. "מפה ועד לעשות מזה קרע ביחסים המרחק גדול. עם זאת, ברור שהוא מנסה ליצור זהות עצמאית לעצמאות. בתוך זה הוא גם מחדד את ההבדלים. ברור לנתניהו שבמצב הנוכחי, נוכח התנגדות כל צמרת הליכוד לשילובו בליכוד, זה לא היה עובר בשום מסגרת בליכוד. אהוד ברק גם מבין את זה, וזה בא לידי ביטוי באמירות עצמאיות תרתי משמע".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושר הביטחון אהוד ברק במקום חדירת המחבלים , אוגוסט 2012. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, משרד הביטחון
"היתה שותפות אינטרסים". ברק ונתניהו/משרד הביטחון, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"ברק היה ונשאר איש שמאל"

כאמור, דבריהם הגיעו על רקע התבטאויותיו של ברק, שאמר בשיחות סגורות כי "ישנן בין ארה"ב לישראל הבדלים מסוימים בעמדות. הבדלים אלה יש ללבן בינינו בפתיחות בחדרים סגורים. אין לשכוח כי ארה"ב היא בעלת הברית העיקרית של ישראל, קיימים בינינו קשרי מודיעין אינטימיים וארה"ב היא מקור הגיבוי החשוב ביותר לישראל בתחום הביטחון. יחסים אלה מושתתים על יסודות של ידידות ארוכת שנים וערכים שמשותפים לישראל ולכל העם האמריקאי. חרף ההבדלים וחשיבות השמירה על עצמאות הפעולה של ישראל, יש לזכור גם את חשיבות השותפות עם ארה"ב וככל הניתן לא לפגוע בה".

ההפתעה בשל התבטאויותיו של ברק נבעה מהעובדה שנוצר רושם בקדנציה המשותפת של השניים, שהיחסים ביניהם הדוקים ושברק – למרות חולשתו הפוליטית (ראש מפלגה בת חמישה מנדטים בלבד. פ.ו) – הוא אולי השר המשפיע ביותר בממשלה ועל ראש הממשלה. כשזאת המציאות, ביקורת מצד אחד מהם כלפי השני מעוררת הרמת גבות.

אלא שבניגוד למה שנראה וידוע, בכירים נוספים בליכוד טענו כי, "היחסים בין נתניהו לברק בחצי שנה האחרונה לא היו כאלה אינטימיים כפי שנראה. היתה שותפות אינטרסים, זה לא מצב של שניים שקשורים זה בזה והכל מתפרק. הם אף פעם לא היו אינטימיים עד כדי ביטחון מלא אחד בשני. יכול להיות שברק מרגיש כבר בחירות ומתנהג בהתאם לכך. ברק היה ונשאר איש שמאל. אנחנו לא מצפים ממנו להיות איש ימין. זו התנהגות טבעית לאיש שמאל שמעדיף חיבוקים ואהדה בעולם על פני אינטרס ביטחוני ולאומי של מדינת ישראל".

בלשכת ברק סירבו להגיב לדברים. מנכ"ל מפלגת עצמאות, אושי אלמליח, אמר בתגובה, כי "שר הביטחון ויו"ר מפלגת העצמאות, אהוד ברק, פועל אך ורק מתוך שיקולי טובת המדינה. כך פעל בעבר וכך יפעל גם בעתיד".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

עוד באותו נושא
יעלון נגד ברק: "מעדיף אינטרסים פוליטיים צרים"
ברק: "את המחלוקת מול ארה"ב יש ללבן בחדרים סגורים"
נתניהו: "ללא קו אדום לאירן, אין לעצור את ישראל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully