וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: מזועזע מרצח השגריר; נשיא לוב: מתנצל בפני העולם כולו

ניר יהב

12.9.2012 / 14:40

הנשיא האמריקני הגיב בחריפות למתקפת הטילים בקונסוליה בבנגזי, בה נהרג השגריר כריסטופר סטיבנס. הוא גינה גם הסרטון שלעג לנביא מוחמד, שהביא לפרוץ המהומות האלימות

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מגיב בחריפות לרציחתו של השגריר האמריקני בלוב, כריסטופר סטיבנס. מוחמד מגריף, נשיא הקונגרס הלאומי של לוב, אמר כי הוא מתנצל על התקרית בפני אובמה, בפני העם האמריקני ובפני העולם כולו.

השגריר נרצח אמש (שלישי) במתקפת טילים על הקונסוליה בבנגזי שלוותה בהצתת המבנה. מפגינים חמושים הסתערו על המתחם, מחאה על הפצתו של סרט דובר-אנגלית שלעג לנביא מוחמד.

אחד הטילים ששוגרו ככל הנראה פגע במכונית שבה ישבו השגריר ואנשי צוותו. מהומות סוערות פרצו גם מול השגרירות האמריקנית בקהיר, אך שם לא היו נפגעים מקרב אנשי הסגל.

לדברי אובמה, המתקפה שגרמה למותו של השגריר סטיבנס ושלושה אנשי צוות אמריקנים נוספים היא מקרה של "אלימות מזעזעת".

בהצהרתו, אובמה הדגיש גם "שיש לגנות כל מקרה שבו דתות מושמות ללעג". אמש, משרד החוץ בוושינגטון דווקא התנער מהודעה שפרסמה השגרירות בקהיר, לפיה צריך לגנות את "המאמצים הממושכים של יחידים תועים לפגוע ברגשות הדתיים של המוסלמים".

על הסרט שהתסיס את העולם הערבי: "האיסלם זה סרטן"

שגריר ארצות הברית בלוב, כריסטופר סטיבנס. אתר מחלקת המדינה האמריקנית, רויטרס, רויטרס
השגריר כריסטופר סטיבנס על רקע הקונסוליה בבנגזי/רויטרס, אתר מחלקת המדינה האמריקנית, רויטרס

כל אנשי הסגל האמריקנים המוצבים בשגרירות ובקונסוליה בלוב פונו מהן הבוקר, וכנראה יעזבו את המדינה עוד היום. בהוראת הנשיא אובמה, הוגברה האבטחה סביב כל הדיפלומטים האמריקנים ברחבי העולם. אמש, מזכירת המדינה, הילרי קלינטון, אמרה כי היא "מגנה את המתקפה בכל צורה", וכי "לבה שבור מאובדן החיים הזה". לדבריה, "אין כל הצדקה למעשים אלימים בשום מקרה שהוא".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

הסרטון שעורר סערה הציג את מוחמד כהומוסקסואל

השגריר כריסטופר סטיבנס, שמוצב בדרך כלל בשגרירות בטריפולי, בא לקונסוליה בבנגזי כדי לסייע לדיפלומטים שנקלעו למצור תחת האש. במשרד הפנים הלובי אומרים כי המאבטחים שליוו את סטיבנס נאלצו לפתוח באש לעבר הקהל , דבר שרק תרם להתלהטות הרוחות. כלי תקשורת ערביים מדווחים כי שניים משלושת ההרוגים הנוספים הם לוחמי קומנדו אמריקנים.

הסרט שעורר את המהומה בלוב ובמצרים הופק על ידי במאי אמריקני (ולטענתו – ממוצא ישראלי). בסרט נראה הנביא מוחמד כהומוסקסואל, אשר קם - בשם הדת לכאורה - להגן על עבדות ילדים ועל קיום יחסי מין מחוץ לנישואים. הבמאי סיפר לכלי תקשורת בארה"ב כי "גייס חמישה מיליון דולר להפקת הסרט", לכאורה מצד כמאה תורמים יהודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully