וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "לא נשכח לעד את הנספים ב-11 בספטמבר"

11.9.2012 / 20:46

ברחבי ארה"ב ציינו 11 שנים למתקפת הטרור ב-11 בספטמבר. "המאבק בטרור אינו נגד האיסלם", אמר הנשיא בטקס בפנטגון. בניו יורק הוקראו שמות 2,983 הנספים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ברחבי ארה"ב התקיימו היום (שלישי) טקסים לציון 11 שנים למתקפת הטרור ב-11 בספטמבר. בטקס שהתקיים בפנטגון, שם נהרגו 184 בני אדם בהתרסקות טיסה 77 של אמריקן איירליינס, השתתפו נשיא ארה"ב ברק אובמה ורעייתו מישל, יחד עם שר ההגנה לאון פנטה והרמטכ"ל מרטין דמפסי.

ברק אובמה בטקס בפנטגון לציון 11 שנים למתקפת הטרור ב-11 בספטמבר. רויטרס
אובמה ורעייתו מישל בטקס בפנטגון/רויטרס

אובמה הבהיר בנאומו כי קורבנות המתקפה ב-11 בספטמבר יזכרו לעד. "זה אף פעם לא יום קל, אבל זה יום קשה במיוחד לכם, משפחות כ-3,000 חפים מפשע שאיבדו את חייהם. לא משנה כמה שנים יעבור, לא משנה כמה פעמים נתכנס יחד על אדמה קדושה זו, דעו זאת: לעולם לא תהיו לבד, יקיריכם לא ישכחו לעד. הם יישארו בלב האומה בגלל שההקרבה שלהם סייעה ליצור את אמריקה של היום, אמריקה שהפכה לחזקה יותר", אמר הנשיא.

אובמה הדגיש כי המאבק של ארה"ב אינו נגד האיסלם אלא נגד ארגון אל-קאעדה, האחראי למתקפה, ובני בריתו. "אף מעשה טרור לא ישנה את מה שאנו מאמינים בו. "המורשת האמיתית של 11 בספטמבר לא תהיה פחד, שנאה או פילוג, אלא עולם בטוח יותר, אומה חזקה יותר, ואנשים מאוחדים יותר מאי פעם".

טרם הטקס בפנטגון עמדו אובמה ורעייתו מישל דקת דומייה על מדשאות הבית הלבן, ולאחריו הגיעו לבית העלמין הלאומי בארלינגטון, שם עברו השניים בין קברי חיילים שנהרגו בעירק ובאפגניסטן. במקביל, בשנקסוויל שבפנסילבניה, שם נהרגו 40 בני אדם בהתרסקות טיסה 93, התקיים טקס בו השתתף סגן הנשיא, ג'ו ביידן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ברק אובמה בטקס בפנטגון לציון 11 שנים למתקפת הטרור ב-11 בספטמבר. רויטרס
"הנספים יישארו בלב האומה"/רויטרס
כבאים ליד אנדרטת הזיכרון למתקפת הטרור ב-11 בספטמבר בניו יורק. רויטרס
מתייחדים עם הנספים סמוך לאנדרטה בגראונד זירו בניו יורק/רויטרס

בגראונד זירו בניו יורק, שם עמדו מגדלי התאומים, התקיימה ההקראה המסורתית של שמות 2,983 הנספים. השמות הוקראו במשך שלוש שעות על ידי 198 בני אדם. המשתתפים עמדו דקת דומיה ארבע פעמים - בשעות המדויקות בהן פגעו המטוסים, ושוב פעמיים בזמן קריסת המגדלים. לגראונד זירו הגיעו בני משפחות הקורבנות, שוטרים וכבאים שנשאו תמונות של הנספים, כמו גם ראש העיר מייקל בלומברג וראש העיר בעת המתקפה, רודי ג'וליאני.

עוד בנושא
11 שנים ל-11/9: המשפחות מתקוטטות, המחבלים לא נשפטו
"אובמה שאל מי ירה בבן לאדן, סירבנו לגלות"
הפנטגון: הספר על חיסול בן לאדן חושף מידע רגיש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully