וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערה התלוננה: "אם של תלמידה איימה להצית ביתי"

קובי דוד

11.9.2012 / 3:50

לטענת המתלוננת, תלמידת כיתה ח' בתיכון בצפון הארץ, האם התפרצה לכיתה במהלך שיעור ותקפה אותה לעיני המורה והתלמידים כי זו הקניטה את בתה. "אני חוששת לחיי"

תלמידת תיכון בצפון הארץ התלוננה בסוף השבוע האחרון כי אמה של אחת מחברותיה לספסל הלימודים איימה להצית את ביתה, זאת בפני התלמידים והמורה שנכחו בכיתה. על פי עדותה של הנערה, תלמידת כיתה ח' באחד התיכונים הוותיקים באזור העמקים, האם התפרצה לכיתה במהלך יום לימודים שגרתי, קיללה אותה ואיימה להצית את ביתה, אם הנערה לא תפסיק להקניט את בתה.

"אני חוששת לחיי. היא אמרה שהיא יודעת איפה אני גרה", סיפרה ליטל (שם בדוי) בשיחה עם וואלה! חדשות. מאז התקרית האלימה שחוותה, מתקשה ליטל בת ה-12, לחזור לשגרה. לדבריה, היא ובתה של האם, חברתה לכיתה, החלו להקניט זו את זו במהלך ההפסקה. "אני מכירה אותה טוב מאוד. לפעמים אנחנו צוחקות אחת על השנייה, היא מחקה את צורת הדיבור שלי ואני מחקה אותה", משחזרת ליטל. "לא רבנו ולא התווכחנו בכלל באותו היום. אמרתי לה שתפסיק לחקות אותי כי זה לא נעים לי".

אילוסטרציה. ShutterStock
"המקום שאמור להיות מוגן הפך לסיוט בלהות שמסרב להסתיים"/ShutterStock

לדבריה של ליטל, ביום שבו התרחשה התקרית, נכנסו השתיים לכיתה והמורה החלה ללמד שיעור מדעים. דקות ספורות לאחר תחילת השיעור, מציינת ליטל, הדלת נפתחה ברעש גדול. "הייתי עם הגב לדלת כך שלא הבנתי מי נכנס", סיפרה. "כשהסתובבתי, הבחנתי שאמה של התלמידה שחיקתה אותי מתקרבת לעברי ומתחילה לצעוק ולקלל אותי: 'חבל עלייך אם עוד פעם את תתעסקי עם הבת שלי. אני יודעת איפה את גרה'. התחלתי לרעוד ולבכות. לא ידעתי מה לעשות. יצאתי מהכיתה בריצה לכיוון חדר היועצת".

אולם בכך לא הסתיימה מסכת ההשפלות שעברה ליטל, לטענתה. לדבריה, האם לא הפסיקה לאיים ולקלל גם בנוכחות גורמים בהנהלת בית הספר, שניסו להרגיע אותה. "היא הוציאה מצית מכיסה ואמרה לי בצעקות שהיא תצית את הבית שלי יחד עם המשפחה שלי", שחזרה הנערה.

ליטל הזעיקה לבית הספר את אמה כדי שתיקח אותה הביתה. "המקום שאמור להיות מוגן הפך לסיוט בלהות שמסרב להסתיים", סיפרה בדאגה אמה של ליטל. "הבת שלי חטפה התקף חרדה. היא לא מוכנה לצאת מהבית. היא מדמיינת שכל הזמן רודפים אחריה. אנחנו לא נעבור על כך בשתיקה".

"מפחדות שהיא תתקוף גם אותנו"

משפחתה של ליטל הגישה נגד האם המאיימת תלונה בתחנת המשטרה. האם נחקרה באזהרה ונפתח לה תיק פלילי בגין איומים. בעוד ליטל מתקשה לחזור לספסל הלימודים, חברותיה מביעות גם הן חשש כבד מהאירוע. "זה יכול היה לקרות לכל אחת", סיפרה אחת התלמידות שנכחה באירוע. "אנחנו מפחדות שהיא תתקוף גם אותנו. זה היה פשוט מפחיד. לאף אחת אין חסינות. אני מקווה שבית הספר לא ייתן לה להיכנס ולעשות שוב מהומה".

ממשרד החינוך (מחוז צפון) נמסר בתגובה. ''על פניו, מדובר באירוע חמור. משרד החינוך מגנה ומוקיע כל גילוי של אלימות במוסדות החינוך ונוקט בעניין זה מדיניות של 'אפס סובלנות' ו'יד ברזל'. עם זאת , מאחר שהמשטרה מטפלת בעניין, יש להניח ולקוות כי גורמי האכיפה, החוק והמשפט ימצו את הדין עד תום ולחומרה עם מי שיוכח כי פעל באלימות בתוך מוסד חינוכי".

מהרשות המקומית נמסר בתגובה. "על פניו, מדובר באירוע חמור מאוד. אמה של התלמידה המאוימת פנתה למשטרה והגישה תלונה. אנו סמוכים ובטוחים שמשטרת ישראל תמצה את החקירה עד תום. עם זאת, בית הספר הונחה לפעול על מנת למנוע מקרים כאלה בעתיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully