וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס גלעד: "לסייע לפלסטינים כדי להימנע ממלחמה"

11.9.2012 / 2:12

ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון קרא לדאוג לרווחת הפלסטינים, המפגינים נגד יוקר המחייה בגדה המערבית. על אירן אמר: "החדשות הטובות הן שאין להם פצצה גרעינית"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

על רקע הפגנות המחאה בגדה המערבית נגד יוקר המחייה, קרא אמש (שני) ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף במיל' עמוס גלעד, לדאוג לרווחתם הכלכלית של הפלסטינים "כדי שלא ינסו לגרור אותנו למלחמת גוג ומגוג", שהיא לדבריו "סכנה ממשית". גלעד הדגיש את התיאום הביטחוני בין ישראל לרשות הפלסטינית בשטחי הגדה, והבהיר כי גורמי הביטחון ברשות "אינם מעוניינים בטרור".

בדברים שנשא בכנס הבינלאומי ה-12 של המכון למדיניות נגד טרור במרכז הבינתחומי בהרצליה בנושא ההשפעה הגלובלית של הטרור, אמר גלעד כי כיום "קיים מאזן חיובי אך שברירי. אם הרשות תתפרק, לירדן יהיה קשה לשמור עמנו על יחסים טובים".

המחאה החברתית הפלסטינית: נמשכות ההפגנות בגדה. רויטרס
"אם הרשות תתפרק, לירדן יהיה קשה לשמור עמנו על יחסים טובים". ההפגנות ברמאללה/רויטרס

ביחס לתכנית הגרעין האירנית, אמר גלעד כי "אין לנו יכולת להעריך מתי יתעורר חמינאי להפעיל את האנשים האחראים על פרויקט הגרעין". לדבריו, "החדשות הטובות הן שאין להם פצצה גרעינית, שיש מקום להתערבות בינלאומית ושהקונצנזוס נגד אירן הוא מרשים ומרגש". הוא הוסיף כי הדרך להתמודדות עם אירן היא הפעלת סנקציות בינלאומיות ואמר כי הוא "סבור שעם האירנים לעולם לא תהיה לנו הידברות, ממש כמו עם האחים המוסלמים, שהאידיאולוגיה שלהם היא שלישראל אין זכות קיום - וכך גם החמאס". לסיכום אמר גלעד כי "אירן היא האיום המרכזי אל מול נגזרות הטרור".

גלעד, הנמצא ביחסים קרובים עם בכירי הממשל המצרי, אמר כי "מצרים תמיד תהיה מדינת ענק ומנהיגת השלום, שיש לשמור עליו יציב בכל מחיר". לדבריו, "קשה לדמיין את המצב הביטחוני שלנו ללא השלום עם מצרים". הוא אף התייחס למבצע הצבאי של מצרים לטיהור גורמי הטרור בחצי האי סיני וכינה אותו "חסר תקדים ללא פשרה". "הצבא המצרי גדול ובעל יכולות לטפל בכל עניין, אנו בקשרים איתם גם בעניין הלחימה בטרור", הוסיף.

באשר לפעילות חשאית של מדינת ישראל ברחבי העולם לסיכול טרור, אמר גלעד: "סיכולים רבים של פיגועים מתבצעים בארץ ובחו"ל בהצלחה". הוא הדגיש את ההרתעה של ישראל, הנשמרת לדבריו באזור רמת הגולן, ואשר בזכותה "המהומות בסוריה לא זולגות אל הגבול". עוד אמר כי "אנו מצליחים בתבונה לשמור את ההרתעה גם מול אל-קאעדה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully