וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיכטר התריע: "האחים המוסלמים בדרך לסעודיה"

טל שלו

10.9.2012 / 23:46

בנאום ראשון של השר מאז הצטרף לממשלה אמר כי "אם אירן תתגרען צבאית - אין ספק שמצרים וסעודיה ילכו אחריה". הוא הוסיף כי הרשות הפלסטינית היא הישות הדמוקרטית בעולם הערבי

השר להגנת העורף, אבי דיכטר, אמר היום (שני) כי תנועת האחים המוסלמים שואפת לשלוט בגוש מדינות איסלמיסטי. דיכטר אמר בכנס המכון למדיניות נגד טרור במרכז הבינתחומי בהרצליה כי לאחר מצרים, תוניסיה ומדינות נוספות, ינסו האחים המוסלמים לחדור גם לסעודיה ומדינות המפרץ. "הם לא מתכוונים להעביר לשליטתם רק מדינות שבהן המצב כלכלי הוא 'נאחס' - ממצרים, סוריה וירדן לא תבוא להם הישועה הכלכלית", אמר דיכטר, בנאומו הראשון מאז עזב את קדימה והצטרף לממשלת נתניהו. "סעודיה ומדינות המפרץ הן היעד רחוק הטווח שאליו הם לוטשים עיניים - ובצדק. אז הם יוכלו לממש את חזון החליפות האיסלמית".

דיכטר תיאר את "שיטת העבודה" הפוליטית של תנועת האחים המוסלמים. "הם מקימים גוף שנושא שם חברתי איסלמי ובעיתוי נוח משילים את הכיסוי החברתי - ואז מתגלה הגוף האיסלמי על יעדיו האמיתיים?, הסביר. לדבריו, בסעודיה ומדינות המפרץ הולך ונבנה כוח של צעירים שהתחנכו במצרים ושנהנים ממשאבים כספיים "חריגים". "מצרים שהייתה זו לא מצרים שתהיה", אמר בהתייחס לעליית האחים המוסלמים במצרים וזכייתם בנשיאות ובפרלמנט. "מעל לפני השטח זה אולי ייראה אותו דבר, אבל מתחת לפני השטח זו הולכת להיות מצרים אחרת".

מתן וילנאי מעביר לאבי דיכטר את המשרד להגנת העורף, אוגוסט 2012. דרור עינב
"מצרים שהייתה זו לא מצרים שתהיה". אבי דיכטר/דרור עינב

השר להגנת העורף התייחס להפתעה המודיעינית של גופי הביון הערביים והמערביים שלא הצליחו לחזות את אירועי האביב הערבי. "הקונספציה לפיה האחים המוסלמים לא יכולים לבצע הפיכה התגלתה כשגויה. האחים המוסלמים עברו לאסטרטגיה של שליטה במדינות, וזו הייתה ההפתעה הגדולה"?, אמר דיכטר. הוא הסביר כי "כולנו בנינו את תמונת המודיעין והתחזיות דרך עיניהם של גופי המודיעין והביטחון הערביים וכשאלה לא קראו נכון - כל אלה שניזונו מהם טעו באותה מידה". הוא הסביר כי המקור לטעויות היו בין היתר המשטרים הערביים. "גופי המודיעין הערביים כשלו בהבנה במה שקורה מתחת לפני השטח וגופי המודיעין המערביים קיבלו פירות מקולקלים מעצים שהריקבון פשה בהם", אמר דיכטר.

"החיים לצד ישראל לימדו את הפלסטינים מהי דמוקרטיה אמיתית"

איום הגרעין האירני דווקא הוזכר רק בשולי נאומו של דיכטר, שאמר כי "אם אירן תתגרען צבאית - אין לי ספק שמצרים וסעודיה יתגרענו צבאית גם כן. האיום האירני עליהן הוא לא פחות מאשר עלינו". דיכטר התייחס גם להמשך שלטון אסד בסוריה ואמר כי "השאלה היא לא אם אסד ייפול אלא מתי ואיך תיראה סוריה ביום שאחרי".

בסיום דבריו התייחס דיכטר לקיפאון המדיני ואמר כי לעומת מדינות ערב, החיים לצד ישראל "לימדו את הפלסטינים מהי דמוקרטיה אמיתית. הרשות הפלסטינית היא הישות הדמוקרטית ביותר בעולם הערבי", וכן קרא לנצל את "ההזדמנות ליצור מהלכים של התחברות בין ההנהגה הישראלית להנהגה הפלסטינית - אבל כאן גם קבורה ההזדמנות במידה ולא יימצא לכך אומץ בשני הצדדים?.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

עוד בנושא
דיכטר נכנס לתפקיד: "אירן היא איום קיומי לישראל"

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully