וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי נתק של חודש: פרס ונתניהו נפגשו בירושלים

טל שלו

10.9.2012 / 17:59

שישה שבועות אחרי שמקורבי ראש הממשלה תקפו בחריפות את הנשיא על התבטאויותיו בגנות תקיפה ישראלית באירן ללא ארה"ב, נפגשו השניים. גורמים בסביבת נתניהו: "אווירה חיובית"

לראשונה מזה חודש וחצי, ומאז העימות ביניהם על רקע התבטאויותיו של האחרון בעניין הגרעין האירני, נפגשו היום (שני) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונשיא המדינה, שמעון פרס, בבית הנשיא בירושלים. גורמים בסביבת ראש הממשלה ציינו כי הפגישה הייתה חיובית, ונמשכה כשעה וחצי. מחר צפויים השניים להיפגש שוב בבית הנשיא, כדי לקבל את פניהם של חברי המשלחת הפראולימפית, שישובו מהמשחקים בלונדון.

בנימין נתניהו ושמעון פרס פברואר 2012–. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
נפגשו בבית הנשיא. נתניהו ופרס/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

לפני כשישה שבועות פתחו מקורבים לנתניהו במתקפה חסרת תקדים על פרס, בעקבות ראיונות שהעניק לערוצי הטלוויזיה בהם הבהיר כי ישראל לא צריכה לפעול לבד בנושא אירן, והביע אמון בממשל אובמה. "פרס שכח מהו תפקיד הנשיא", אמרו המקורבים. "הוא שכח שהיו לו לפחות שלוש טעויות קרדינליות הקשורות לביטחון המדינה: הוא טעה כשחשב שאחרי הסכמי אוסלו יהיה מזרח תיכון חדש ובפועל התהליך גבה יותר מ-1,000 קורבנות בפיגועי הטרור שיצאו מהשטחים שמסר לפלסטינים, הוא טעה כשאחרי ההתנתקות אמר שיהיה שלום בעזה ובפועל יורים שם טילים על אזרחי ישראל, והטעות הכי גדולה הייתה ב-81', כשחשב שהפצצת הכור בעירק היא טעות. למזלם של אזרחי ישראל, בגין התעלם ממנו".

פרס אמר שהוא בוטח באובמה

בראיונות התייחס הנשיא לאפשרות של תקיפה באירן ואמר כי הוא בוטח בנשיא ארה"ב, ברק אובמה, שימנע מאירן להשיג פצצה גרעינית. "הנשיא אובמה נחוש לעצור את תכנית הגרעין האירנית, וברור לנו שאנחנו לבד לא יכולים לעשות את זה אלא צריכים ללכת יחד עם אמריקה".

נשיא המדינה הבהיר: "אני לא מדבר בשם אף אחד, לא בשמי אני, ואני לא כל כך בטוח שאני שמעתי את הדברים בבהירות כזו, אני רק מסביר את דעתי. הערכתי שהם (ארה"ב) לא יעשו את זה לפני הבחירות, לבחירות נותרו יותר מ-80 יום. ישראל אמרה שאנו יכולים לדחות או להפסיק כך שאין בזה הפתעה. לפעמים דברים לא מפתיעים נשמעים כהפתעה".

בחודשים האחרונים, כאמור, גברו חילוקי הדעות בין ראש הממשלה לבין הנשיא בנוגע להתנהלות בנושא היחסים עם ארה"ב והמשבר סביב סוגיית הגרעין האירני. בעוד נתניהו מקפיד להביע ספק ניכר בהצהרותיו של הנשיא אובמה, פרס מתבטא בצורה הפוכה ולאורך כל השנה האחרונה שב ומדגיש את אמונו בממשל האמריקאי. בשבועות האחרונים, לנוכח החרפת ההתבטאויות של ראש הממשלה ושר הביטחון אהוד ברק בנושא אף הביעו זעם בסביבת ראש הממשלה על העמדות הפומביות ההפוכות שפרס נוקט בסוגייה האירנית.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully