וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד המדינה: "פרקליטו של אולמרט רמז שניתן לשחד אותו"

גלעד גרוסמן

10.9.2012 / 11:41

בחקירתו הנגדית טען עד המדינה בפרשת הולילנד כי ההחלטה לשלם שוחד התקבלה לאחר שעו"ד יגאל ארנון אמר לו כי "אולמרט אוהב כסף". לדבריו, גם ליברמן טען בפניו שאולמרט מושחת

צילום: טל אנגלנדר, גדעון צנטנר; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

פרקליט הצמרת יגאל ארנון, שייצג את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בתיק החשבוניות הפיקטיביות בליכוד שהסתיים ב-1997, רמז בפני שניתן לשחד את אולמרט - כך אמר היום (שני) ש"ד, עד המדינה בפרשת הולילנד, בחקירתו הנגדית בבית המשפט המחוזי בתל אביב. לדבריו, ארנון אמר לו כי אולמרט "אוהב כסף", והדבר הוביל להחלטה לשלם שוחד עבור קידום הפרויקט. אולמרט בחר שלא להגיב לטענות עד המדינה.

עוד ציין העד, כי אביגדור ליברמן אמר לו בעבר שאולמרט מושחת. לטענתו, השיחה התקיימה כשליברמן היה מנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופת ממשלת נתניהו הראשונה.

במהלך החקירה הודה ש"ד כי שיקר בנוגע לסכומי השוחד שייחס לאולמרט בטיוטת התביעה שהציג ליזם הלל צ'רני. עם זאת, הוא שב וטען כי ראש הממשלה לשעבר קיבל שוחד של מיליון וחצי שקלים.

לפי כתב האישום בפרשה, עד המדינה שימש מתווך בין היזמים של הפרויקט לבין מקבלי השוחד השונים בעיריית ירושלים, בהם אולמרט. לטענתו, צ'רני, שהיה היזם הראשי של הפרויקט, לא שילם לו כספים שהגיעו לו, בין השאר עבור תשלומי השוחד שלטענתו את חלקם הוציא מכיסו שלו. משום כך, הוא חיבר טיוטת תביעה שבה ייחס קבלת שוחד בסכומים שונים לשורה ארוכה של גורמים בעיריה.

ש"ד נחקר תחילה על ידי פרקליטו של צ'רני, עו"ד גיורא אדרת, שכבר בהתחלה כינה את העד "שקרן". עו"ד אדרת שאל את ש"ד אודות טיוטת כתב התביעה שהכין נגד צ'רני ואשר הובילה לפתיחת חקירת המשטרה בפרשה. טיוטת התביעה מכונה בפי ההגנה "כתב סחיטה".

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בשלב בטיעונים לעונש, מחוזי ירושלים, ספטמבר 2012. עומר מירון
"הפרטים על עצם העברת כספי שוחד היו נכונים". אולמרט/עומר מירון

"טיוטת התביעה לא הייתה שווה את הנייר שהיא נכתבה עליו, בכל הקשור לסכומי השוחד שכתבו בה", העיד, אולם הוא הבהיר כי "הפרטים על עצם העברת כספי שוחד ועל זהות נותני ומקבלי השוחד בטיוטה, היו נכונים". ש"ד הסביר כי טיוטת התביעה הייתה שקרית בחלקה ומטרתה היתה לאלץ את צ'רני לשבת איתו למשא ומתן ולהגיע לפשרה לגבי כספים שלטענתו היה חייב לו. הוא הוסיף כי מטרת טיוטת התביעה היתה להפחיד את צ'רני ולא לסחוטו. "אם סחטתי, למה הם לא פנו למשטרה?", תהה ש"ד. על כך אמר השופט דוד רוזן כי "אי אפשר לזלזל בטענה זו".

עד המדינה הבהיר כי בניגוד למה שהתפרסם בשעתו בתקשורת, השם "א.א" שנכתב על צ'קים שצורפו לתביעה לא התייחס לאהוד אולמרט. "היה ידוע כבר אז לגורמי המשטרה שא.א זה לא אולמרט", אמר.

"הייתי אידיוט ואני מאוד מצטער על כל שקר", אמר ש"ד. "הייתי במצב נפשי וכלכלי קשה. חששתי שאצטרך ללכת למשטרה. חשבתי שהכל יסתיים תוך פגישה שתיים".

ש"ד הבהיר כי למרות שכתב סכומים שקריים בטיוטת התביעה, תשלומי שוחד ניתנו לאולמרט. "אולמרט קיבל שוחד של מיליון וחצי שקלים בין השנים 1994-1999", אמר. "אני עדיין לא שמעתי ממר צ'רני הכחשה על תשעת מיליון השקלים שקיבלתי ממנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
המשך עדותו של עד המדינה ש"ד בפרשת הולילנד,הלל צ'רני,  יולי 2012. דרור עינב
"הייתי אידיוט ואני מאוד מצטער על כל שקר". צ'רני/דרור עינב

ש"ד נשאל על כך שבטיוטת התביעה ציין שורה של אנשים שקיבלו שוחד, שהוא מודה שלא קיבלו אגורה. "אני מנסה להבין איך אדם, אפילו כמו שאתה הגדרת שהאמת אינה נר לרגליו, לוקח אנשים בכירים, תמימים וממציא שהם קיבלו שוחד? אתה יודע מה המשמעות?", שאל עו"ד אדרת. "אני באותה עת הייתי משוכנע שזה יגמר בפגישות כאלה ואחרות ובהסכם פשרה כזה או אחר, לא העליתי על הדעת שהנושא לא יגמר", השיב העד.

"אתה בשביל בצע כסף אתה מוכן להפליל אנשים תמימים", תקף אדרת. "לא בשביל בצע כסף, בשביל לקבל את מה שמגיע לי. פה יושב האיש שפועל מבצע כסף", אמר ש"ד, והצביע לעבר צ'רני. בהמשך הוא אמר לעו"ד אדרת: "אולי אתה גם היית רוצה שאני אתאבד, אבל אני לא אתאבד כל כך מהר".

גם השופט רוזן תהה על השקרים הרבים בטיוטת התביעה. "אתה אמרת לנו, שאתה שקרן, אבל אידיוט אתה לא. אני מבין שרצית להאדיר והגדלת סכומים אבל מה ההגיון לבנות אנשים שלא קיימים ולהלביש קשרי משפחה עם אנשים קיימים, הרי בדיוק אפשר לאתר את זה", אמר לעד. על כך הוסיף ש"ד: "זה מוכיח שאין כל הגיון, שכל כך לא ידעתי מה לעשות, כל כך הייתי בלחץ נפשי וחשבתי על התאבדות לא פעם, והבנתי בסוף שהמוצא היחידי הוא להתפשט עירום ולקבל את כל מה שקורה כאן כרגע, את הכל כדי להביא להכרעה משפטית. איבדתי צלם אנוש, ומי שעשה מה שעשה לפחות ירגיש חלק ממה שאני סבלתי בשנים האחרונות".

עוד בנושא
עד המדינה בהולילנד: "העברתי כסף מקלנר לזקן"
אולמרט: "איך אומדים את מעשיי אל מול הרשעתי?"
פרשת הולילנד: עד המדינה מקבל 12 אלף שקל בחודש

  • עוד באותו נושא:
  • הולילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully