וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בכל שנה מתים מיליון בני אדם כתוצאה מהתאבדות"

דו"ח חדש של ארגון הבריאות העולמי קובע כי בכל 40 שניות אדם ברחבי העולם נוטל את חייו. בארגון מעריכים כי עד לשנת 2020 התאבדות תהווה 2.4% מכלל גורמי התמותה

דו"ח חדש של ארגון הבריאות העולמי שפורסם אתמול (שישי) קובע כי קרוב למיליון בני אדם מתים בכל שנה ברחבי העולם כתוצאה מהתאבדות. "לפי נתון זה, בכל 40 שניות נגרם מוות כתוצאה מהתאבדות", נכתב בדו"ח שיצא לקראת היום העולמי למניעת התאבדות, שיצוין ביום שני. ב-1998 היוותה ההתאבדות 1.8% מתוך כלל גורמי התמותה. בארגון מעריכים כי עד לשנת 2020 המספר יעלה ל-2.4%. צעירים הופכים פגיעים יותר להתנהגויות אובדניות. ברחבי העולם, התאבדות היא אחד משלושת מגורמי המוות המובילים בקרב השכבה היצרנית ביותר, בקבוצת הגיל 15-44, וגורם המוות השני בשכיחותו בקבוצת הגיל 15-19.

הדו"ח מונה את גורמי הסיכון שעלולים להביא להתאבדות ומחלק אותן לשלושה תתי קבוצות: גורמים אישיים, גורמים חברתיים-תרבותיים וגורמים נסיבתיים. בין הגורמים האישיים נמנים ניסיונות התאבדות קודמים, הפרעה נפשית, שימוש בסמים או באלכוהול, חוסר תקווה ועוד. בגורמים החברתיים-תרבותיים נמנים בין היתר חסמים לגישה לטיפול רפואי, בעיקר נפשי, וחשיפה לדפוסי התנהגות אובדניים בתקשורת. בגורמים הנסיבתיים נמנים בין היתר אובדן עבודה והפסדים כספיים, אובדן בן זוג ואירועי חיים מלחיצים.

"הכלים להפחית באופן משמעותי את אובדן החיים הטראגי ביותר על ידי התאבדות זמינים", כתב אחד ממחברי הדו"ח, ד"ר אולג צ'סטנוב מהמחלקה למחלות לא מדבקות ובריאות נפשית בארגון הבריאות העולמי. הוא הוסיף כי יש לפתח תכניות פעולה שיתאימו לכל מדינה על מנת לצמצם את היקפי התופעה. "מסגרת זו מספקת את האסטרטגיות הדרושות כדי להשיג מטרה זו. חשוב לציין כי אסטרטגיה לאומית למניעת התאבדות היא זו שתאפשר לקהילות להתאחד ולהתחיל להתמודד עם התאבדויות ואת הסוגיות הספציפיות לצרכיהן ללא תיוג. ממשלות, ארגונים בינלאומיים, ארגונים לא ממשלתיים וקהילות מקומיות צריכים כולם לקחת חלק במאבק בהתאבדויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully