וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: המל"ט "איתן" חוזר לאוויר אחרי קרקוע

7.9.2012 / 0:01

חיל האוויר ערך היום בדיקות בכלי הטיס הבלתי מאויש "איתן", המסוגל להגיע עד אירן, בתום שמונה חודשי השבתה. "עוד נכונו לטייסת המטוסים פעולות רבות", אמר קצין בכיר

צילום: דובר צה"ל, עריכה: יותם בן-דוד

טייסת כלי הטיס הבלתי מאוישים של חיל האוויר, "איתן", חזרה אמש (חמישי) לכשירות מבצעית, בתום שמונה חודשי השבתה בשל התרסקות אחד מכלי הטיס במהלך טיסת ניסוי משותפת עם החברה היצרנית, התעשייה האווירית, סמוך לבסיס חיל האוויר תל נוף. היום בוצעו לראשונה מאז ההתרסקות טיסות ניסוי הכוללות המראה ונחיתה של כלי הטיס.

מטוס ה"איתן" מסוגל להגיע לטווח טיסה של מאות קילומטרים, שיאפשר לצה"ל להשתמש בו בפעילויות מבצעיות גם באזורים מרוחקים, דוגמת אירן. הוא מסוגל לטוס בגובה של 40 אלף רגל, ויכול לשהות כ-24 שעות רצופות באוויר.

אחרי 9 חודשים: המל"ט שמסוגל להגיע עד אירן חזר לטוס. דובר צה"ל
מסוגל לשהות 24 שעות ברציפות באוויר. המטוס הלא מאויש "איתן"/דובר צה"ל

קצין בכיר בחיל האוויר אמר כי המטוס התרסק בשל "כשל טכני בהדבקה של כנף המטוס במפעל התעשייה האווירית". לדבריו, אנשי חיל האוויר והתעשייה האווירית התגברו על הבעיה. תחילה הם סברו כי ההתרסקות אירעה בשל עומס יתר על המטוס בגלל התקנת חיישן. אפשרות נוספת שנבדקה הייתה טעות בהפעלת כלי הטיס.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הטייסת הוחזרה לפעילות בתום בדיקות מקיפות

הקצין הבכיר הוסיף כי לאחר איתור התקלה, בחיל האוויר הניחו כי "הבעיה עלולה הייתה להתגלות בכלי טיס נוספים בטייסת, ולכן הוחלט לבצע הליך הנדסי לאיתור סדקים בכלי הטיס". כיוון שלא אותרו תקלות בשיטת הייצור החדשה של כלי הטיס, הוחלט להחזיר את הטייסת לכשירות מבצעית. "המטוס שהתרסק לא ישוב לפעילות מבצעית אבל עוד נכונו למערך זה פעולות רבות ואחריות משמעותית בביצוע משימות החיל", הוסיף הקצין.
(עדכון ראשון:21:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully