וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגבי על אירן: "עומדים בפני 50 ימים גורליים ביותר"

שלומי גבאי

6.9.2012 / 20:34

מקורבו של ראש הממשלה התייחס לאיום האירני ואמר כי נתניהו "יצטרך לקבל החלטות שלכל אחת מהן יוצמד תג מחיר". השר ברק: "נחליט לבד על עתידנו הביטחוני"

יח"צ - חד פעמי

האם ישראל קרבה לתקיפת מתקני הגרעין האירנים? חבר הכנסת לשעבר צחי הנגבי, אמר בראיון לכתב העיתון "מקור ראשון", זאב קם, כי להערכתו, "אנו נמצאים כעת לפני 50 הימים הגורליים ביותר בתולדות ישראל מאז מלחמת יום הכיפורים". לדברי מקורבו של ראש הממשלה, שפרש ממפלגת קדימה כדי לחבור למפלגת הליכוד, "נתניהו יצטרך לקבל החלטות שלכל אחת מהן יוצמד תג מחיר. השלמה עם גרעין אירני - יש לכך תג מחיר. התוצאה המעשית תהיה מירוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון כולו".

הנגבי שיבח את יכולת קבלת ההחלטות של נתניהו ואמר: "עם כל החלטה שתתקבל, אני משוכנע בדבר אחד - היא תתקבל על ידי אדם שרואה לטווח רחוק. יש לו חזון היסטורי והוא בא מבית אידאולוגי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ימים גורליים. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומקורבו, צחי הנגבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, שר הביטחון, אהוד ברק, אמר הערב כי "ישראל תקבל לבדה החלטות בדבר עתידה הביטחוני", בהתייחסו לאיום האירני כלפי מדינת ישראל. ברק את הדברים במהלך הרמת כוסית לרגל ראש השנה של מפלגת העצמאות בגני התערוכה בתל אביב. היום נפגש ברק עם סגן ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, אדמירל ג'יימס וינפלד.

ברק הדגיש בדבריו כי ארצות הברית היא בת הברית החשובה ביותר של ישראל. "שיתוף הפעולה המודיעיני והגיבוי המוענק לישראל הם יוצאי דופן כיום בעומקם והיקפם. אני משוכנע שיהיו כאלה גם בכל מבחן בעתיד". בטקס פרס ביטחון ישראל שהתקיים ביום שני השבוע בבית הנשיא בירושלים, אמר ברק כי "ישראל נדרשת בעת הזו לקור רוח, שיקול דעת, אחריות ונכונות לקבל החלטות אם יהיה צורך בכך". שר הביטחון הוסיף כי "אנו עוקבים אחרי ההתפתחויות ואם אכן נידרש למבחן העשייה – נפעל".

על רקע הוויכוח ביו ארצות הברית לבין ישראל לתקיפה אפשרית של מתקני הגרעין באירן, דיווח השבוע העיתון "ניו יורק טיימס" כי הממשל האמריקאי נקט וינקוט צעדים "לפני מלחמה", כדי להניא את ישראל מלצאת למתקפה חד-צדדית. הצעדים כולל פעולות שיגרמו לאירנים להתייחס ברצינות הראויה לשיחות המתקיימות בינם לבין המערב בנושא פיתוח הגרעין. בין היתר, נשקלת האפשרות שהנשיא ברק אובמה יכריז על "קו אדום" שחצייתו עלולה להביא את ארצות הברית לתקוף באירן.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully