וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרגת תא"ל אישית תוענק לקצינה, בכירים מתנגדים

6.9.2012 / 7:57

גורמים בצמרת הצבא משמיעים ביקורת נגד התנהלות הרמטכ"ל גנץ לאחר שהחליט להעניק דרגת תת-אלוף כדרגה אישית לקצינה בכירה באכ"א. מקורבי הבכירה: "היא קצינה מוערכת"

הרמטכ"ל בני גנץ אישר אמש (רביעי) את המלצת ראש אכ"א, האלופה אורנה ברביבאי, להעניק לראש מחלקת הסגל של צה"ל, אל"מ מיכל בן מובחר, דרגת תת-אלוף כדרגה אישית על אף שהתקן של התפקיד הוא דרגת אלוף משנה. העלאתה בדרגה תעלה למשלם המיסים יותר כסף בשנים הבאות מכיוון שמעבר להעלאה במשכורת, עם הדרגה מגיעים תנאי העסקה שכוללים רכב ותנאי פנסיה.

החלטתו של גנץ עוררה תרעומת בקרב קצינים בכירים בצה"ל, הטוענים שהרמטכ"ל העביר מסר שלילי לקצונה בצה"ל, שנדרשת לקצץ בתקציב היחידות בשל הקיצוץ בתקציב הביטחון. בפורום סגור אמר אחד הקצינים הבכירים כי "במסגרת תכנית התייעלות שסוכמה עם האוצר ישחרר בשנה הקרובה צה"ל מאות משרתי קבע. מי שאחראית על התכנית היא לא אחרת מאשר אל"מ בן מובחר". הקצין הדגיש כי העלאת הדרגה אינה ראויה בעיתוי הנוכחי. "בתקופה הכי קריטית בוחר הרמטכ"ל לחלק דרגה אישית, זה נראה רע. אין בכך דוגמה אישית. יש כאן בעיה חריפה של נראות", אמר.

מקורביה של אל"מ בן מובחר, טענו מנגד כי מדובר בקצינה מוערכת מאוד על ידי ראש אכ"א וכי היא ממלאת את תפקידה תחת עומס רב. לכן, לדבריהם, הוחלט להעניק לה את הדרגה האישית, לאות הערכה. המבקרים את המהלך לא השתכנעו מהטענות האלה. הם הזכירו את ראש מחלקת הכושר הקרבי של זרוע היבשה, אל"מ ד"ר אבי מויאל, שלמרות הצטיינותו בתפקיד סירבו להעניק לו דרגה תא"ל אישית, בשל הקיצוץ בתקציב הביטחון. כך גם במקרה של קצינה מוערכת בדרגת אל"מ באגף התכנון ששרתה כנספח צה"ל באירופה. הקצינה המצטיינת, הוחזרה במיוחד לישראל כדי למלא תפקיד בכיר באגף התכנון תוך כדי הבטחה לקבל דרגת תא"ל אך לאחר שהתבשרה כי לא תקבל את דרגת התא"ל, הודיעה הקצינה על פרישה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בשנים הקרובות תעבור אוכלוסיית משרתי הקבע בצה"ל תהליך אשר בסיומו יונהג מודל הקבע החדש. תהליך זה ידרוש שינויים משמעותיים ורגישים בהיקפי אוכלוסיית הקבע בצה"ל ותמורות אירגוניות עקרוניות אשר יובלו על ידי אל?מ מיכל בן מובחר, המשמשת כראש מחלקת הסגל בשלוש השנים האחרונות. אל"מ בן מובחר הינה קצינה מוערכת ועתירת זכויות אשר אין שני לניסיונה המקצועי והפיקודי בתחום ועל כן החליט הרמטכ?ל לקדמה לדרגת תא"ל אישית. הקצינה תמשיך בתפקידה בשנים הבאות ותוביל את תהליך הטמעת המודל ואת קידומו. יצוין כי אין בקידום זה משום תוספת משאבית או תקציבית למחלקת הסגל והתהליך המורכב ינוהל מתוך מקורות מחלקת הסגל הקיימים כיום בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully