וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רוב הציבור חש שהממשלה אינה מתפקדת כראוי

עם זאת, הממשלה זוכה לנתון אמון גבוה מהשנה שעברה. מנתוני הסקר השנתי של המכון הישראלי לדמוקרטיה עולה כי צה"ל והנשיא פרס זוכים לרמת האמון הגבוהה מבין המוסדות

רוב הציבור בישראל סבור כי הממשלה אינה מטפלת כראוי בבעיות המדינה - כך עולה מסקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה המתפרסם הלילה (חמישי) זו השנה העשירית. מנתוני המדגם הנוכחי, שכלל 1,025 מרואיינים בשפות העברית, ערבית ורוסית, עולה כי 59% מהישראלים חשים חוסר שביעות מטיפול הממשלה בבעיות, זאת לעומת 71.5% אשתקד.

עם זאת, מנתוני הסקר מסתמנת עלייה באמון הציבור במוסדות השונים. מדובר בהתאוששות המחזירה את רמת האמון הנוכחית לרמות שנדגמו בתחילת שנות ה-2000. כך למשל, רמת האמון בבית המשפט העליון היא 73.4% - עלייה של כמעט 5% לעומת התוצאות בשנה שעברה.

אלפי פעילים בהפגנה המאוחדת מול רחבת המוזיאון בתל אביב. בן קלמר
משתתפי המחאה מאמינים פחות במוסדות. הפגנת המחאה החברתית בתל אביב/בן קלמר

נתון נוסף שנבדק בסקר מראה כי רמת האמון במוסדות המדינה בקרב אזרחים שהשתתפו במחאת קיץ 2011 נמוכה מזו של אזרחים שלא השתתפו בה. עוד עולה כי המחאה הצליחה להגביר את העניין הציבורי בנושאים כלכליים וחברתיים, אך נכשלה בשינוי סדר העדיפויות הממשלתי. בהתאם לכך, 38.1% מהציבור מעריכים את המצב הכללי במדינה כטוב, לעומת 21.4% אשתקד.

חוסר אמון בתקשורת ובמפלגות השונות

בדומה לנתונים של השנה שעברה, גם הפעם זוכה צה"ל למידת האמון הגבוהה ביותר בקרב הציבור היהודי (85.2%). במקום השני בדירוג נמצא נשיא המדינה, שמעון פרס, שזוכה ל-78.6% מאמון הציבור; כלי התקשורת והמפלגות נמצאות בתחתית מדרג האמון (46.3% ו-34.1% בהתאמה).

בנוסף, כ-62% מהישראלים חשים כי כיום אין מפלגה המייצגת את השקפותיהם. מבחינת הגדרת זהותה של המדינה – ההגדרה השכיחה בקרב 41.9% מהמרואיינים היא "יהודית ודמוקרטית"; ואולם, אחוז המרואיינים המבכרים את המרכיב היהודי בזהות המדינה עומד על 34.3%, לעומת 21.8% המבכרים את המרכיב הדמוקרטי.

מבחינת תחושת השייכות למדינת ישראל, המצב כצפוי שונה בין האזרחים היהודים לבין האזרחים הערבים. 72.9% מהמשיבים היהודים העידו כי הם חשים שייכות למדינה לעומת 27.7% בלבד מהמשיבים הערבים. יצוין, כי משיבי הסקר שהשתתפו במחאה אשתקד חשים שייכות גבוהה יותר מאשר אלה שלא לקחו חלק בהפגנות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully