וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים דורשים: "אל תהרסו את מבני הדת במגרון"

יהושע בריינר

5.9.2012 / 7:31

היום יחל פינוי המבנים היבילים במאחז, כאשר עד יום שלישי צפויים להיהרס גם מבני הקבע בהתאם להחלטת בג"ץ. עם זאת, בשל לחץ גורמי דת נשקלת השארת בית הכנסת והמקווה במקום

משרד הביטחון יחל היום (רביעי) בפינוי המבנים במאחז מגרון. עם זאת, בעקבות בקשת ראשי ארגוני המתנחלים ולחץ של אנשי דת בכירים, בוחנים במערכת הביטחון את האפשרות כי בית הכנסת של מגרון וכן המקווה שהוקם במקום לא ייהרסו.

פינוי המבנים במגרון, ספטמבר 2012. דרור עינב
פינוי מבני מגרון, היום/דרור עינב

המתנחלים מבקשים להימנע מהריסת המבנים מאחר שמדובר במבני דת ולהשאירם על תילם, במתווה דומה לזה שהיה בפינוי גוש קטיף. היום יקיימו ראשי ארגוני המתנחלים סיור במגרון ביחד עם בכירים במשרד הביטחון על מנת לבחון את הסוגיה. עם זאת, השארת המבנים תדרוש אישור מבג"ץ לאור החלטתו לפנות את כלל המבנים במאחז עד יום שלישי. גורם ביטחוני מסר כי "הנושא נמצא בבחינה בהיבט המשפטי תוך כדי הקשבה לראשי ההתיישבות והרגישות הראויים לנושא".

גבעת היקב  יום אחרי פינוי מגרון. עומר מירון
שכונת גבעת היקב ביום שלאחר פינוי מגרון/עומר מירון

עניין בית הכנסת כבר עורר סערה ביישוב, כאשר ביום ראשון האחרון פינו נציגי מערכת הביטחון את ספרי התורה שבבית הכנסת ללא כל תיאום עם אנשי מגרון. כעבור מספר שעות ובהתערבות אנשי המועצה האזורית, הוחזרו הספרים לארון הקודש - אולם התקרית ליבתה את המתיחות סביב סוגיית בית הכנסת וספרי התורה.

פינוי מבני הקבע יידחה עד לרגע האחרון

על פי התכנון, הבוקר בשעה 11:00 יועברו הקרוואנים ביישוב אל אתר סמוך בסיוע מנופים - זאת לאחר שאתמול סיימו אנשי המשרד את העברת כלל הציוד והרכוש האישי של התושבים לשכונת גבעת היקב הסמוכה שנבנתה עבורם.

ככל הנראה, פינוי המבנים היבילים יימשך עד לתחילת השבוע הבא. במערכת הביטחון מתכוונים להשאיר את פינוי תשעת מבני הקבע במאחז עד לרגע האחרון, שכן המתנחלים בוחנים דרכים למנוע את הריסתם. כפי שפורסם בוואלה! חדשות, ייתכן שהמועצה האזורית מטה בנימין תבקש מבג"ץ דחיה בפינוי מבני הקבע על מנת לאפשר לה להיערך לניסורם והעתקתם לאתר חלופי.

פינוי המבנים במגרון, ספטמבר 2012. דרור עינב
פינוי מבני מגרון, היום/דרור עינב

על פי החלטת בג"ץ, יש לפנות את כל המבנים במגרון עד ליום שלישי הבא - למעט 11 מבנים המצויים על חלקה 10 אותה טוענים המתנחלים כי רכשו כדין. המבנים יועברו לאיזור התעשייה "שער בנימין" הסמוך וישמרו במקום סגור, זאת לאחר שבמערכת הביטחון הביעו חשש כי המתנחלים ישתמשו בקרוואנים לפיתוח מאחזים אחרים. כמו כן, בצה"ל צפויים להכריז על מגרון כעל שטח צבאי סגור ולהציב שמירה במקום, בעיקר בשל חשש כי פעילי ימין קיצוניים ינסו להשתלט על המבנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully