וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי המתנחלים: נבקש מבג"ץ ארכה כדי לנסר מבני הקבע

יהושע בריינר

4.9.2012 / 1:42

לאחר שנציגי מערכת הביטחון הבהירו כי לא ניתן להעתיק את מבני הקבע במסגרת לוח הזמנים שנקבע בבג"ץ, ראשי המתנחלים שוקלים לפנות לבית המשפט כדי לקבל ארכה לפינוי המבנים

צילום: גדעון צנטנר, רויטרס, עריכה: יותם בן דוד, קריינות: יהושע בריינר

ראשי המתנחלים שוקלים לפנות לבג"ץ בבקשה לקבל ארכה לפינוי מבני הקבע במאחז מגרון, על מנת לאפשר את העתקת המבנים באמצעות שיטת ה"ניסור", ולא להרסם. אמש (שני) פורסם בוואלה! חדשות כי ראשי המתנחלים פנו למערכת הביטחון בבקשה "לנסר" את תשעת מבני הקבע שבמאחז – כפי שסוכם בין המדינה לבין תושבי שכונת גבעת האולפנה בבית אל, אך במערכת הביטחון דחו את הבקשה בטענה כי לא ניתן לבצע זאת במסגרת לוח הזמנים לפינוי היישוב שנקבע בבג"ץ.

גבעת היקב  יום אחרי פינוי מגרון. עומר מירון
המדינה לא תשתתף בהוצאות ניסור והעתקת המבנים/עומר מירון

המתנחלים הציעו להעביר את קירות המבנים ש"ינוסרו" ל"חלקה 10" – שטח במאחז שבג"ץ קבע כי אין לפנות ממנו מבנים. על פי פסיקת בג"ץ, על תושבי מגרון לפנות את המאחז עד היום, מה שבוצע כבר שלשום, וכן לפנות את המבנים עד יום שלישי הבא. במערכת הביטחון הודיעו למתנחלים כי כל עוד המבנים יועתקו מהמאחז עד המועד שנקבע בבג"ץ, הם לא ימנעו זאת, אך כיוון שהסיכויים לכך קלושים, ראשי המתנחלים שוקלים לפנות לבג"ץ כדי להיערך להעתקת המבנים לאזור סמוך לשכונת "גבעת היקב", או למקום אחר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"שלום עכשיו": "בקשת תושבי מגרון - שיא החוצפה"

בשיחות שהתקיימו בין תושבי מגרון לבין נציגי מערכת הביטחון הובהר לראשי המתנחלים כי אין בכוונת המדינה לממן את פעולות "הניסור" וההעתקה של המבנים. במערכת הביטחון הדגישו כי ההוצאות הכרוכות בכך יוטלו על המועצה האזורית מטה בנימין – שבשטחה נמצא המאחז, והמדינה לא תתערב בהגשת העתירה לבג"ץ בנושא. גורמים במערכת הביטחון אישרו כי מתקיים שיח בנושא עם המתיישבים.

תנועת "שלום עכשיו", שאנשיה הגישו את העתירה לפינוי מגרון, הודיעו כי יתנגדו נחרצות לבקשה כזו, אם תוגש לבג"ץ. לדברי אנשי תנועת השמאל, "בקשת אנשי מגרון שוברת את שיאי החוצפה". הסיכויים לקבלת העתירה אינם גבוהים, כיוון ששופטי בג"ץ פרסמו כבר שני פסקי דין בעניין פינוי מגרון וכן הורו על דחיית ביצוע חמש פעמים. במאחז מגרון קיימים תשעה מבני קבע, בהם ארבעה מבני ציבור וחמישה מבני מגורים. אנשי משרד הביטחון צפויים לסיים היום את פינוי הציוד האישי של התושבים, וממחר צפוי פינוי של המבנים היבילים במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully