וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת מזהירה: "תקיפה ישראלית באירן לא תועיל"

3.9.2012 / 18:24

שר החוץ הצרפתי הסביר כי תקיפה נגד מתקני הגרעין תאפשר לאירן להציג עצמה כקורבן ו"לרדוף את ישראל בחזרה". הוא הזהיר את סוריה מפני שימוש בנשק כימי: "נגיב בעוצמה"

צרפת מזהירה את ישראל מפני תקיפה נגד מתקני הגרעין באירן, שלדבריה, לא תביא תועלת. "אני מתנגד לחלוטין לנשק גרעיני בידי אירן", אמר היום (שני) שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס. "אך אני חושב שתקיפה ישראלית, אם תתבצע, תאפשר לאירן להציג את עצמה כקורבן ובכך לרדוף את ישראל בחזרה".

בראיון לערוץ הטלוויזיה הצרפתי BFM, קרא שר החוץ פביוס להגברת הסנקציות הכלכליות על הרפובליקה האיסלמית ובמקביל להמשיך ולהפעיל לחצים על טהרן לוותר על תכניתה הגרעינית. "הסנקציות מתחילות להשפיע", הוסיף פביוס שאמר כי מדינות המערב בוחנות כל צורה של סנקציות.

בהמשך הראיון הזהיר פביוס כי כל שימי בנשק כימי מצד כוחות המשטר הסורי, "יעורר תגובה מאסיבית ומהירה במיוחד" של מדינות המערב. "אנו דנים בזה, בייחוד עם שותפינו האמריקאים והבריטים ועוקבים אחר זה על בסיס יום-יומי", אמר. "התגובה שלנו תהיה מאסיבית ומהירה במיוחד", הוסיף ואמר כי שימוש בנשק כימי יהווה "סיכון גדול" במשבר הסורי. כשנשאל פביוס על צורת התגובה של מדינות המערב לשימוש שכזה בידי סוריה, השיב כי הוא מאמין שהן "יהיו מאוחדות".

שר החוץ הצרפתי התייחס גם לתגובה אפשרית מצד ידידותיה הקרובות של סוריה, אם זו תעשה שימוש בנשק כימי. "רוסיה הייתה תקיפה מאוד בנקודה זו והסינים מחזיקים בעמדה דומה", הבהיר.

אובמה הזהיר: "שימוש בנשק כימי - חציית קו אדום"

דבריו של פביוס מצטרפים לאיומים ששיגר נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, לפני כשבוע בנושא. "אנו נחושים ביותר בכל הנוגע למניעת השימוש בנשק כימי, אשר יהווה עבור הקהילה הבינלאומית סיבה לגיטימית להתערבות ישירה", אמר הולנד במהלך נאומו השנתי בנושא מדיניות חוץ בפני השגרירים הצרפתים.

לפני כשבועיים הזהיר גם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, את אסד כי שימוש בנשק כימי הוא בבחינת "חציית קו אדום", וכי הקהילה הבינלאומית תגיב לו בחומרה. במסיבת עיתונאים שכינס בבית הלבן בוושינגטון, אמר אובמה כי המערב לא יתיר לנשק כימי או נשק ביולוגי ליפול לידיהם של "האנשים הלא-נכונים". אובמה הדגיש כי "בשלב זה" הוא אינו מורה לפתוח בפעולה צבאית בסוריה, אך לדבריו אם ארה"ב תבחין בתזוזות במאגרי הנשק הכימי של צבא סוריה, הרי שהדבר עשוי לשנות את שיקוליה.

נוכח החשש מפני שימוש בנשק כימי מצדה של סוריה, הודיע בחודש שעבר סגן שר החוץ הרוסי, גנאדי גטילוב, כי סוריה התחייבה שלא להשתמש בנשק הכימי שברשותה. "יש לנו ערבויות מהממשלה הסורית שהיא לא תעשה שום צעד שיהיה לו קשר לנשק הזה", אמר הדיפלומט הרוסי בראיון לסוכנות הידיעות AP. "מבחינתנו, נעשה כל שנוכל כדי למנוע תרחיש של שימוש בנשק כימי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully