וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקים באש: באל-סלבדור חוגגים עם כדורים בוערים

בסוף השבוע ציינו במדינה הלטינית את התפרצות הר הגעש המקומי ב-1658, על ידי השלכת כדורי אש זה על זה. הרשויות חוששות שהמנהג יצא משליטה, אך מתקשות לקטוע מסורת

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

בתרבויות מסוימות נהוג להביע משאלה כאשר כוכב נופל, באחרות ילדים נוהגים לקבל כסף מ"פיית השיניים"; אולם יש גם תרבויות שבהן נהוג להשליך כדורי אש לכל עבר. מדי שנה ב-31 באוגוסט מציינים תושבי העיירה נחאפה שבאל סלבדור את התפרצות הר הגעש "סן סלבדור" ב-1658, שמחקה כליל את העיירה. את המאורע ההיסטורי מציינים התושבים במסגרת הפסטיבל "Las Bolas de Fuego" ("כדורי אש"), על ידי הטלת כדורי אש זה על זה.

חוקי המשחק פשוטים מאוד: תושבי העיירה מתחלקים לשתי קבוצות, מציתים סמרטוטים טבולים בבנזין ומתחילים לשגר אותם איש על רעהו. לדברי אחד ממשתתפי החגיגות, חואן קרלוס הרננדז: "כולם משתתפים. זה מבוסס על מסורת ועל היסטוריה שנשמרות על ידי נחאפה".

מצעד הגאווה באל סלבדור. רויטרס
חוגגים באל סלבדור/רויטרס

המסורת המקומית אף מספרת כי הקדוש הנוצרי ג'רונימו נאבק באמצעות כדורי אש בשטן בתוך לוע הר הגעש. "אנו מציינים את התפרצות הר הגעש 'סן סלבדור', שמחק כליל את תושבי העיר נחאפה, והזיז את העיר מאזור 'אל ג'באלי', או 'אל פלייאון', למיקום הנוכחי", סיפר מארגן החגיגות, וילפרדו הרננדז. לדבריו, "התאריך ההיסטורי של החגיגות הוא 1922, אך זקני העיר טוענים שהן כבר נערכות מאה שנה".

עם השנים הפך המנהג המקומי לאטרקציה תיירותית שמושכת המוני אנשים. עם זאת, ברשויות חוששים שהמצב יצא מכלל שליטה, לאחר שכבר דווח על מספר פציעות חמורות כתוצאה מהחגיגות. ואולם, אנשי הפסטיבל ממשיכים להתאסף מדי שנה, מה שמוכיח שבאש – כן משחקים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully