וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "צה"ל ידע להוציא הפקודה לפועל, אם וכאשר תינתן"

שר הביטחון אמר בטקס בבית הנשיא: "אין לי ספק שצה"ל יעמוד במשימותיו גם בעתיד". הנשיא פרס: "ישראל חזקה מתמיד, אין להיבהל מהאיומים". הרמטכ"ל: "נגיע לכל מקום, בכל זמן"

צילום: קובי נתן, עריכה: טל רזניק

"לוחמי צה"ל ידעו להוציא את הפקודה לפועל, אם וכאשר תינתן, ולסכל כל ניסיון לפגוע בנו" – כך הבהיר הערב (ראשון) שר הביטחון, אהוד ברק, בטקס הוקרה ליחידות מצטיינות במערך המילואים בבית הנשיא בירושלים. "צה"ל הוכיח את עצמו במשך 64 שנים כגוף לוחם ומנצח, וכשם שעמד במשימה בששת העשורים החולפים, אין לי ספק שיעמוד במשימותיו גם בעתיד", הוסיף שר הביטחון.

ברק התייחס בדבריו לתמורות שחלו בתקופה האחרונה במזרח התיכון. "בשנתיים האחרונות, משתנית לנגד עינינו מפת האזור. עמים יצאו אל הרחובות והורידו משטרים טוטליטריים, המציאות מולידה גם לא פעם תוצאות שונות מן המצופה. ישראל חיה במזרח תיכון שאיננו יודע בשנים הללו יציבות, מוקפת ים רוגש שחלקים גדולים ממנו מסרבים לקבלה כחברה שוות זכויות בין העמים", אמר. "המציאות בה אנו חיים מציבה בפנינו אתגרים כבדים, בצורך במיצוי מיטבי של המשאבים, בצורך בהיערכות לקראת כל התפתחות שלא תבוא - מקרוב או מרחוק".

שמעון פרס  אהוד ברק ובני גנץ בטקס הענקת תעודות הוקרה ליחידות מילואים מצטיינות,אוגוסט 2012. מארק ניימן/לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"ישראל היום חזקה מתמיד". פרס לצד גנץ וברק, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן/לע"מ

שר הביטחון התייחס גם ליחס לו זוכים חיילי המילואים ואמר: "אנחנו בשנה השלישית לחוק המילואים. נעשה לא מעט, אך הדרך עוד רבה לפנינו. אני יודע כי נדרש לפעול עוד הרבה בתחום היחס של החברה והבטחתו, וגם בתחום תגמול אנשי המילואים, לא כפיצוי, אלא כביטוי להוקרה ולהערכה של החברה כולה למסירותכם ולמה שאתם עושים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הרמטכ"ל: "צה"ל ערוך ומוכן לכל תרחיש"

נשיא המדינה, שמעון פרס, אמר בנאומו כי "המזרח התיכון סוער וגדוש איומים ישנים וחדשים, אשר אין להקל בהם ראש, אך גם אין להיבהל מהם". לדבריו, "ישראל היום חזקה מתמיד ויש לה כלי הגנה משלה, אלה שנוצרו בעבר, אלה שמפותחים היום ואלה שיפותחו מחר".

הנשיא התייחס גם לסוגיית השוויון בנטל שעלתה לאחרונה לכותרות עם פקיעת תוקפו של חוק טל, שהסדיר את גיוסם של החרדים לצבא. "בצה"ל ובשירות המילואים צריכים לשרת כל מי שיכול בפועל לשרת והנטל צריך להתחלק באופן שוויוני בין כל האזרחים", אמר פרס. "העם כולו חייב להשתתף בבניית מדינתו והעם כולו חייב להשתתף בהגנה על ביטחונה".

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, אמר: "בתקופה האחרונה נשמעים איומים מאויבים קרובים ורחוקים, הקוראים 'למחוק' את מדינת ישראל ממפת המזרח התיכון. בכל אלו, אני יכול לומר כי צה"ל ערוך ומוכן לכל תרחיש". לדבריו, "אנו נגיע לכל מקום, בכל זמן, ונגן על העם הזה. מוכנות זו נשענת על יחידות הדוחפות את גבול היכולת ומבצעות את משימותיהן במקצועיות שאין למעלה ממנה - כאלו הן 16 היחידות המצטיינות במילואים".

לקריאה נוספת
וינוגרד נגד תקיפה באירן: ”תסכן את המדינה שלנו”
ראש אמ”ן: עשויים לעמוד מול התלקחויות לא מתוכננות

לפניות לכתבים:
טל שלו - tal_sh@walla.net.il
אמיר בוחבוט - amirbohbot@ walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully