וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השנה: מספר ההרוגים הנמוך בתאונות דרכים מזה עשור

2.9.2012 / 20:18

לפי נתונים שהציג מפכ"ל המשטרה בישיבת הממשלה, גם שיעור הפשיעה בישראל ירד ב-5%. כמו כן נרשמה ירידה של 22% במקרי הרצח במגזר הערבי. "מדובר באכיפה איכותית לא כמותית"

מתחילת השנה נרשם המספר הנמוך ביותר של הרוגים בתאונות דרכים מזה עשור – כך עולה מנתונים שהציג הבוקר (ראשון) מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, בישיבת הממשלה שנערכה.

המפכ"ל סקר את נתוני המשטרה מתחילת השנה ועד סוף חודש אוגוסט. על פי הנתונים, חלה ירידה של 5% בשיעור הפשיעה המדווחת בישראל. עוד ציין המפכ"ל כי חלה ירידה של 22% במספר מקרי הרצח במגזר הערבי בשמונת החודשים האחרונים. המפכ"ל התייחס בישיבה גם לתקציב המשטרה ואמר כי "ההשקעה הנכונה במשטרת ישראל היא אינטרס לאומי".

עוד עולה מנתוני אגף התנועה כי מתחילת השנה נהרגו בכבישים 164 בני אדם, לעומת 237 בתקופה המקבילה אשתקד. 919 בני אדם נפצעו באורח קשה בתאונות דרכים השנה, לעומת 875 בשנה שעברה, אז נרשמו 1,112 תאונות דרכים חמורות, לעומת 1,083 השנה. "מדובר באכיפה איכותית ולא כמותית בעבירות הגורמות לתאונות דרכים כגון בריונות כביש, שכרות ופסילה. מדובר בתוצאה של רפורמה באכיפה, בשיתוף משרד המשפטים. מזה עשור לא נרשמה ירידה כזאת בנתונים", הוסיף המפכ"ל.

ירידה של 20% במספר אירועי הרצח

בנוגע לנתוני אלימות, פירט המפכ"ל כי 74 בני אדם נרצחו השנה בישראל, לעומת 93 בשנה שעברה, כך שמספר אירועי הרצח במדינה קטן השנה ב-20%. מספר הניסיונות לרצח עומד מתחילת השנה על 117, לעומת 142 בתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, במספר אירועי האלימות המדווחים לא חל שינוי. בגניבת כלי רכב חלה ירידה של 3% ובהתפרצויות לדירה לא חלה כמעט כל ירידה.

הצגת עבודת המשטרה בפני ראש הממשלה. חטיבת דובר המשטרה
"ההשקעה הנכונה במשטרת ישראל היא אינטרס לאומי"/חטיבת דובר המשטרה

רב ניצב דנינו ציין כי השנה העמידה המשטרה את תחום התקיפה הכלכלית נגד עבריינים במקום גבוה בסדר העדיפויות. מנתוני המפכ"ל עולה כי מתחילת 2012 חילטה המשטרה רכוש בשווי 175 מיליון שקלים, נתון כפול לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.

בין היעדים אותם הגדיר המפכ"ל למשטרה השנה נמצא היעד "הגדלת סיכויי העבריין להיתפס". מהנתונים בתחום זה, עולה כי חלה עלייה של 2% בלבד בכמות כתבי האישום מסך התיקים, השנה נרשמו בסך הכל 25,784 כתבי אישום מתוך כ-203,000 תיקים שנפתחו במשטרה. במעצרים עד תום ההליכים נרשמה עלייה של 5%.

במגזר הערבי נרשמו מתחילת השנה עשרה קורבנות רצח פחות מב-2012. כמו כן, נרשמה עלייה של 15% בגילויי תיקי רצח וירידה של 24% באירועי הירי. ראש הממשלה התייחס לנתונים הנוגעים למגזר הערבי ואמר כי "הטיפול בנושא זה חשוב לטובת כלל הציבור בישראל ולטובת אזרחי ישראל הערבים בפרט".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הצגת עבודת המשטרה בפני ראש הממשלה. חטיבת דובר המשטרה
25,784 כתבי אישום מתוך כ-203,000 תיקים/חטיבת דובר המשטרה

חבר הכנסת איברהים צרצור מסיעת רע"מ-תע"ל אמר לוואלה! חדשות כי הוא הופתע מאוד מהנתונים שהתפרסמו היום אודות האלימות במגזר הערבי. "נתונים אלה הם תוצאה של המאמצים האדירים שכל הצדדים. הן הממשלה והן אזרחי ישראל הערבים, משקיעים במטרה לבלום את הדרדרות המצב במגזר. זאת תוצאה של טיפול בתופעה בצורה מערכתית כוללת בכל התחומים".

עם זאת, ציין חבר הכנסת צרצור כי "על אף הנתונים החיוביים הללו, אני ממשיך להרגיש שהחברה הערבית עדיין סובלת קשות מהאלימות ומהפשיעה, ולכן לא צריכים להסתמך על נתונים אלה, עד כדי הפסקת המאמצים המושקעים, מה שיביא להחמרת המצב שוב". צרצור הדגיש כי "על כל הגורמים להמשיך בצורה שיטתית כוללת ולא להרפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully