וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגשם שוטף, רבבות אתיופים צפו בקבורת ראש הממשלה

2.9.2012 / 18:44

בתום 3 ימי אבל ובנוכחות מנהיגים זרים, נטמן מלס זינאווי, שכיהן כראש הממשלה מאז 1995 ונחשב לאחד המנהיגים הבולטים באפריקה כולה. הסיבה למותו עדיין לא נמסרה לציבור

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בטקס שנמשך מאז שעות הבוקר המוקדמות, ותחת גשם כבד שהגיח ונעלם, רבבות אתיופים וכעשרים מדינאים זרים השתתפו במסע ההלוויה של ראש ממשלת אתיופיה, מלס זינאווי, המורד לשעבר שהיה לרפורמטור כלכלי נערץ ושיקם את ארצו ממלחמת אזרחים כאובה, ומת בחודש שעבר אחרי שבועות רבים של אשפוז.

ארון הקבורה, עטוף בדגלי האומה, הוצב על מרכבה שחורה, שנסעה באיטיות ממשכן ראש הממשלה לכיכר מסקל במרכז אדיס אבבה.

להקה צבאית ניגנה מזמורי אבל ומקהלה של גברים שרה מזמורי קינה, בעוד שההמונים ניגשו לארון וביקשו להיפרד ממנו פרידה אחרונה. נשים אבלות בצהוב ובאדום מחו דמעה וילדים נופפו בכרזות. משמר הכבוד כלל מסוקים בוהקים שריחפו מעל הקהל וחיילים מיחידות עילית של הצבא שעמדו דום בשורות ארוכות.

הלוויתו של ראש ממשלת אתיופיה, מלס זינאווי. אדיס אבבה. 1-2 בספטמבר 2012. AP
מסע האשכבה היה שיאם של שלושת ימי האבל באדיס אבבה/AP

מלס אמור היה להתפטר מתפקידו בשנת 2015 בתום כהונה רביעית כראש הממשלה. הוא מת בחודש אוגוסט בבריסל בגיל 57. הרשויות אומרות שגופו קרס בשל זיהום, אחרי שקיבל טיפול רפואי, כדי להתגבר על מחלה ששמה לא נמסר. הוא נולד בשם לגס זנאווי בשנת 1955 בעדווה, העיר שסימלה את ניצחונם של האתיופים על הכיבוש האיטלקי בסוף המאה ה-19. עם התקדמותו המהירה בפוליטיקה המקומית, החליף את שם המשפחה, כמחווה למלס טקלה, פעיל פוליטי צעיר שנורה מאש הצבא ומת.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
הלוויתו של ראש ממשלת אתיופיה, מלס זינאווי. אדיס אבבה. 2 בספטמבר 2012. רויטרס
חברים במשמר הכבוד שהוצב בכיכר מסקל/רויטרס

ב-1991, הנהיג קבוצה של מורדים שהסתערה על אדיס אבבה, וסילקה את מנהיג החונטה הקומוניסטית, מנגיסטו היילה מריאם, שהמית מיליונים ברעב. מלס הוביל את המדינה כנשיא הזמני הראשון, וכעבור ארבע שנים נבחר לראש הממשלה, בבחירות שאורגנו בקושי רב. במשך השנים תרם רבות לייצוב ביטחון המדינה. פעמיים שלח את הצבא מעבר לגבול כדי להיאבק במורדים בסומליה. הוא הציב פקחי שלום בחבלי ארץ חבולים ברואנדה, בליבריה ובדרפור.

הלוויתו של ראש ממשלת אתיופיה, מלס זינאווי. אדיס אבבה. 1-2 בספטמבר 2012. AP
רבים ליוו את הארון עד לחלקת הקבורה וסירבו להיפרד/AP

שגרירת ארצות הברית באו"ם, סוזן רייס, שייצגה את ארצה בלוויה, אמרה בנאומה בטקס כי מלס היה מנהיג ישר וחסר-יומרות. "לא פעם היו בינינו אי-הסכמות, כממשלה וכידידים, אך גם כשלא הסכמנו זה עם זו, בין אם לגבי כלכלה או דמוקרטיה, לגבי זכויות אדם או לגבי ביטחון לאומי ומדיניות חוץ, תמיד ידעתי שני דברים", אמרה. "ידעתי תמיד שמלס היה בעל כושר שיפוט הוגן ועקבי, ושהוא תמיד היה מלא-התחשבות בהחלטות שקיבל".

מנהיגים נוספים מאפריקה שבאו להלוויה היו נשיא דרום-סודן סלווה קיר, נשיא סודן עומר בשיר, נשיא ניגריה גודלאק ג'ונתן, נשיא אוגנדה יוורי מוסבני, נשיא קניה מוואי קיבאקי, ונשיא דרום אפריקה, ג'ייקוב זומה.

הלוויתו של ראש ממשלת אתיופיה, מלס זינאווי. אדיס אבבה. 1-2 בספטמבר 2012. AP
הלוויתו של ראש ממשלת אתיופיה, מלס זינאווי. אדיס אבבה. 1-2 בספטמבר 2012/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully